Jag ger mig. Du får mig.

Jag har inte läst den än men tänker redan på förhand säga att jag kommer tycka om den.

image36

Människohamn av John Ajvide Lindqvist.

Jag är faktiskt alldeles säker.
Jag trodde inte riktigt på Hanteringen av odöda men tog ändå med mig den på en tågresa i brist på annat. Och kunde inte släppa den. Satt och snörvlade och kände kärlek genom halva sverige där på tåget.

Jag borde ha vetat bättre men även Låt den rätte komma in tittade jag på med en smula misstänksamhet men satt sen fast igen. Fast i ordets rätta bemärkelse, jag kunde inte sluta läsa eller koncentrera mig på något annat förrän den var slut. Kastade mig sen över Pappersväggar. Och jag som inte ens gillar novellsamlingar fick kapitulera, igen.

Så nu tänker jag ge mig i förväg.
Jag tänker älska "Människohamn".

Förresten tycker  jag att alla ovannämnda böcker borde ingå i någon slags läroplan. Obligatorisk läsning i kursen Kärlek, mänsklighet och att vampyrer måste bjudas in. Jag tror världen skulle bli lite bättre då.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

jag älskar den också. Utan att ha läst den.

2008-06-05 @ 16:08:50
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Oscar

Jag väntar på den rätte på posten. Men nu får jag ju köpa de andra också då... Tack för tipset!

2008-06-05 @ 21:49:49
Postat av: Curly

Torgnysdotter; Det ante mig nästan.



Oscar; Åh fan, är det så man gör? Hade jag vetat det hade jag kunnat bespara mig en hel del bekymmer ;) Jag är nästan lite avundsjuk på dig som inte har läst den än..

2008-06-07 @ 12:15:26
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0