Straffad

Om jag någon gång skulle bli onödigt rik så skulle det första som hände var att jag aldrig mer tvättade ett enda av mina, eller andras för den delen, klädesplagg själv någonsin igen. Att tvätta är ingenting annat än ett rent straff och ett hån mot livsglädjen. Jag tänker inte påstå att det är direkt spännande att diska heller. Eller att dammsuga eller att.. Men alla dom sakerna GÖR man aktivt. Sen är man klar. När man tvättar gör man egentligen inte så mycket men man väntar förbaskat mycket vilket passar mig förbannat illa. Å andra sidan är det väl ändå bättre än att INTE tvätta för att tvättider måste bokas och det helst med lite mer framförhållning än tre minuter efter att du insett att du inte äger ett enda rent plagg. Vilket inte heller passar mig något vidare.

Tvättstuga mittinatten- so we meet again...


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

någon borde forska i tvättstugor, tvätt och tvättider (ska tvätt-tid stavas med två eller tre t:n?). Skriva en avhandling. Det vore av vikt för sverige. Jag är övertygad om att det har en hel del med ekonomi och infrastruktur att göra...

2008-07-23 @ 08:24:05
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Curly

Säkert. Redan på micronivå strular det ju till sig och orsakar sömnlösa nätter vilket är ett ständigt upphov til dumheter. Grannar blir ovänner, strumpor försvinner, vita kläder råkar bli rosa och förmodligen har det förstört ett och annat äktenskap. Ett rent straff. Det förtjänar att felstavas. Tvätttid.

2008-07-23 @ 09:12:22
Postat av: Curly

...och bara för det blev jag genast straffad och tappade bort ett "L" i till..

2008-07-23 @ 09:13:47
Postat av: james_mikaal

Flyttar till den här tråden. Tvättstuga ja...har mycket att säga om denna typ av inrättningar i allmänhet, men det tänker jag inte göra. Jag tänker nöja mig med att konstatera att jag känner till typen...och jag gillar den inte!



När det gäller norrlandsljuset så har det påverkat mig, ja, men inte i närheten så mycket som all jävla sprit ni häller i er där uppe! Fick nåt utlåtande från Betty Ford om "impossible case" och "please seek help elsewhere..."



Men det e gott! :)



2008-07-23 @ 13:59:58
Postat av: Curly

J_M; Men om du till och med är FÖR trasig för Betty Ford så kanske det är bäst att du kommer tillbaka och håller dig i skogarna runt Stian? Så att du inte ställer till med någon skada där du är liksom?

2008-07-24 @ 00:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0