Finanskris

Och da pratar jag om min egen hogst personliga finanskris. Jag ar vagt medveten om den mer internationella varianten, nagonstans langt, langt, inne finns det livssvaga foster till tankar angaende bostadslanlan, pensionsspar och en liten tanke om att just nu kanske inte var den basta tajmingen for att dra ifran en nagorlunda trygg inkomst. Langt inne dock. Och som sagt, inte sa livskraftiga.

Pa ett mycket mer medvetet, och akut, plan borjar jag bli medveten om att jag inte kan lalla runt barfota hur lange som helst. Jag har aven insett att aven om det mesta inte ar mycket, men nan krona, billigare har an hemma sa finns det tva saker som ar rejalt mycket dyrare.

Tva nodvandiga saker.
Absolut nodvandiga.
Cigaretter och bocker.

Svindyra ar dom. Cigen kan jag val forsta men jag minns fortfarande dagen nar bokskatten i Sverige sanktes med gladje. Jag laser. Och jag roker. Och just nu sa ar det pretty much what I do. Det hela ar otroligt irriterande. Det har natt en punkt nar jag faktiskt medvetet forsoker lasa langsammare, spara pa orden. Vardelost.

Sa i lasgladjen och nikotinberoendets namn tanker jag borja fundera pa att arbeta.
Snart.
Forst ska jag laga mig en naringsvidrig men billig middag pa ris och sweet chili, kopa en till bok, roka lite och borja ta mig tillbaka ner mot Byron Bay och Sydney.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0