Hong Kong..

..ser ut som Hobsala med lojligt manga hoghus, fran bussen pa vag fran flygplatsen i alla fall. Grona kullar, vatten och dar man vill se sma hobbitgrottor star istallet en trave hoghus. Med betoning pa trave och hog.

Fran mitt kvarter sett sa skulle jag lika garna kunna vara i Bangkok eller antagligen vilken asiatisk storstad som helst, ett myller av butiker, restauranger, stand som saljer marklig torkad mat, neonskyltar, inkastare, whatever och vansinnigt mycket folk. En stor fordel med asien ar att jag med mina 164 cm (Det star fortfarande sa i passet T trots din oproffsiga matkontroll pa 163,2...) ar langt over medellangd och kan njuta av att se over folks huvuden istallet for att freda mig fran armbagar i huvudhojd.

Jag finner mycket lite intresse i att titta pa hotelltv och har darfor hunnit..

..konstatera att mobilen inte funkar och letat upp en dator sa att mamma slipper ringa interpol.
..ga vilse sa manga ganger att jag tycks ha hunnit lara mig hitta i dom narmsta kvarteren. Tror jag.
..petat nudlarna ur en laskig nudelsoppa med oidentiferbart innehall. Kott, tror jag.
..bestalla citronvatten till laskig nudelsoppa bara for att upptacka att det var valdsamt sockrat. Vidrigt.
..smita fran Victorio, enligt egen utsago jamacainsk fotbollsspelare (ey, girl! im vittorio, soccerplayer, you must be ethopian, haile selaisse my man!! please, come have a beer!)
..insett att jag far valja mina stallen att forsoka ta en ol pa, efter victorio och en aldre asiatisk kontaktsokande herre hittade jag en uteservering (har ingen riktigt lust att irra mig in pa for mycket bakgator och barer 18 vaningar upp via brandtrappa ensam) dar jag kunde sitta utan att nagon trodde att jag behovde sallskap.
..prutat ner ett par solglasogon till en tredjedel av priset, jag ar antagligen grundlurad men trots allt stolt over att dom inte blev dyrare, jag ar rakt igenom usel pa att pruta.
..fatt nummer och en inbjudan att bo hos en valdigt gullig tjej fran Melbourne som satt bredvid mig pa planet fran london.
..tittat pa hennes visitkort. 'brasilian waxes and sunshowers'. Dar ser man.

Nu ar det formiddag har, min nastappa fran hotell-ac;n borjar slappa (vad ar det med det dar? vem vill sova i 10-gradig stormblast och varfor gar dom inte att stanga av?) jag har hittat en take away-latte och hittat tillbaka till ett internetcafe dar samma personer sitter och spelar valdsspel med drakar i som for 12 timmar sen. Dags att leta upp nagonstans att ata frukost innan jag ger mig in i 'projekt tunnelbana'. Tankte forsoka leta upp en marknad som ska ligga nan kilometer fran hotellet, vi far val se hur det blir med den saken.. Ska forsoka lata bli att shoppa for mycket dynga men kanske hittar jag en kamera? Blir kvar i HK en natt till, imorgon eftermiddag gar flyget till Sydney.

Puss sa lange!

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

men jäklar vad du har hunnit med!!

Det låter som om du varit borta en månad. Effektivt. Imponerande.

2008-10-08 @ 07:39:17
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0