Stackars, stackars mig 2

Vi hade sett fram emot en lång frukost ute på någon trevlig uteservering med infravärme och filtar. Sol, höstlöv, kaffe och ett par timmars surr över söndagstidningarna.

Eller hur.
9 grader och spöregn.

Det regnar faktiskt från alla håll, inte bara uppifrån utan även nerifrån och från sidorna, tre minuter på balkongen och jag är blöt lång innanför jackan. Vilket säger en hel del om vad jag är beredd att utstå för en morgon-marlboro light. Idiotiskt.

Kollar vädret i Hong Kong.
27 grader och regn.
Sol till på tisdag när jag tänkte vakna där.
Stackars, stackars mig.

Det väger liksom upp misstanken om att jag och mitt lokalsinne kommer försvinna i Hong Kong och aldrig mer hitta ut. Evigt irrande på gatorna med passet inlåst på ett hotell som jag varken minns vad det heter eller vart det ligger.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

mycket avis i mitt eget regn i sthlm...

2008-10-05 @ 22:12:12
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: mimmi

skit i regnet, följ med ;)

2008-10-06 @ 00:12:33
Postat av: torgnysdotter

den typen av uppmaningar ska man inte skämta om. Aldrig skrattar.

2008-10-06 @ 07:46:14
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: mimmi

jag skämtar inte så mycket... ;) fast idag visar sig ju höst-stockholm från sin bästa sida, sådär som det borde ha sett ut igår.

2008-10-06 @ 10:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0