Motarbetad

Min gamla pc har väl så gott som gått till dom sälla jaktmarkerna. Eller åtminstone blivit senil, det GÅR att använda den om man tycker det är ok att lägga en timmes tid på att kolla mailen, efter att det har tagit 45 minuter att starta den. Men det gör man ju inte. Ny måste köpas och glad i hågen konstarerade jag tidigare i somras att dom flesta pc-laptops nu är ganska billiga.

Sen köpte kollegan en macbook.
Sambon kontrade med en macbook pro.
Och nu känns varenda pc som rappliga barbieleksaker.
Fan.

Jag skulle kunna köpa mig en billigare pc, dessutom med högre prestanda men efter 27åetthalvtår känner jag mitt ha-begär ganska väl. Jag kommer inte bli nöjd. Jag behöver inte hög prestanda i min dator. Jag behöver snygghet och lättanvändhet. Jag behöver något snabbstartat som avkräver mig ett minimum av motprestationer i form av uppdateringar och virusprogram. Jag behöver något dyrt.

Så efter att ha sparat ihop det jag behöver och argumenterat med min dyrainköpsångest (datorn är med lätthet värd en weekendresa till någon trevlig Europeisk storstad inklusive boende och sko-shopping, eller en billig månad i thailand, eller en billig, apbillig och fallfärdig, bil, eller..) ett tag så bestämde jag mg för att köpa den. Dessutom med perfekt timing, en jobbig förkylning har fjättrat mig i hemmet och pill med en ny dator hade varit den perfekta sysselsättningen.

Tror ni den fanns hemma i butik?
Självklart inte.

Och vad tycker vi om att vänta?

(så här tycker vi om att vänta, för den som undrade.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0