Miniårskrönika

Bloggbristen är påtaglig, liksom fantasin. I brist på egen kreativitet snor jag en lista från Jo.
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Helt säkert, jag kan bara inte minnas vad, om vi bortser från att jag var sekunder från att elda ner ett hus. Det har jag aldrig gjort förut.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Kan inte minnas några löften, bra så, inget lovat, inget brutit.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, flera. Bästa Mia fick söta Smilla, min guddotter. E fick en söt liten A och min systerson gjorde mig till gammelmoster med lilla Anton.

4. Dog någon som stod dig nära? Ingen människa, lilla Chosan katt försvann dock och har aldrig hittats.

5. Vilka länder besökte du? Australien.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Hm, nä..mindre olyckor vore önskvärt men det är väl mer en önskan om avsaknad av något. Typ.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 10 februari stod jag frysande utanför Arlanda efter 34 timmar på flygplan och flygplatser i morgonsol och gnistrande snö, väntade på M och tyckte allt var overkligt. Overkligt på ett bra sätt.

8. Vad var din största framgång 2009? Svårt, inga mätbara får man nog säga. Jag tycker dock det var ganska stort av mig o M att gå från sms och telefonsamtal från andra sidan jorden till någon typ av sambos över en hotellnatt i Stockholm utan att ta ihjäl varandra.

9. Största misstaget? Äh. (Här lämnar jag föregående talares svar. Det känns alldeles rätt.)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget allvarligt.

11. Bästa köpet? Min mac.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Eh..vet inte, ytligheter alldeles säkert.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Massa saker.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Omöjligt att svara på, massor men jag är dålig på att hålla saker i kronologisk ordning i mitt huvud.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Umgåtts med dom vänner som inte är i min omedelbara närhet per automatik, varit bättre på att höra av mig.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Orsakat olyckor.

18. Hur tillbringade du julen? Med delar av min utspridda och stora familj och senare med M:s familj.

19. Blev du kär i år? Ja, jo, typ.

20. Hur många one night stands? Nada.

21. Favoritprogram på TV? 2009 har inte varit tv-tittandets år. Vi plöjde dock flera säsonger Nip/Tuck. Bland annat.

22. Bästa boken du läste i år? Haha. Jag har läst säkert ett hundratal böcker i år. Många minns jag knappt och andra kan jag inte rangordna.

23. Största musikaliska upptäckten? Lykke Li tror jag, fast det var nog egentligen -08

24. Något du önskade dig och fick? Ja.

25. Något du önskade dig men inte fick? Nä, tror faktiskt inte det.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Inte mycket alls, dan efter vill jag dock minnas en middag med overkligt många rätter och vinglas.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Kanske, vet inte, jag är rätt nöjd. Om vi inte ska dra upp det där med olyckorna igen.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? På samma sätt som alla år, planlös och rätt vanlig.

29. Vad fick dig att må bra? Massa trevligt umgänge. M, Bada badkar. Böcker, musik och det där vanliga. Lite träning fick jag in på slutet.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Hm. Där var det där med minnet igen..

31. Vem saknade du? I början på året saknade jag ungefär alla.

32. De bästa nya människorna du träffade? Minnet folks, minnet. Smilla kanske, hon är ju ny i ordets rätta bemärkelse.



Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Hej snygging!

Jag verkligen älskar att läsa listor. Oklart varför. Tack.

2010-01-04 @ 13:38:07
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: Mims

Meh! Jag glömde ju dig, du fick också barn..du får vara med här istället :) Och vasseligo, det är allt jag kan åstadkomma just nu verkar det som..

2010-01-05 @ 13:00:00
URL: http://trilska.blogg.se/
Postat av: B.

Liggande under ett bord, drickandes - vad vet jag. Stora grattis till dig, som jag fömodar tagit bilden.

2010-01-05 @ 13:44:54
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Mims

Haha, det är Jossan-med ryggskott. Då kommer man till tant Mimmi och får kaffe med sugrör liggandes på golvet med varm vetekudde under tröjan!

2010-01-05 @ 14:10:41
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0