Curly i lilleputtland.

Jag dammsuger blocket på bilar. Om jag drar ner sökfältet till min maxbudget, inte alltför mycket miltal, inte äldre än -00 och inte så långt borta så återstår en bil.

En enda bil.
En Nissan Micra med en majblomma i bakrutan.
Är det så det ska bli?

Forden var det sista jag ägde som inte var i miniatyrstorlek. Om vi inte ska räkna in C the fatcat.

Liten lägenhet.
Liten katt.
Liten häst.
Skor från barnavdelningen.
A-kupor.
Nissan Micra.

Jaja, men so be it. Nu ska jag ringa och låtsas att jag egentligen absolut inte vill ha bilen som jag själv ringer på, visst är det så man prutar?

/Curly- som fick shoppingförbud en månad i Thailand på grund av fullkomlig oförmåga till prutning. Saker blev dyrare och inte billigare.

Kommentarer
Postat av: JJ

Haha!
Köp en STOR påse godis och tröstät i ditt lilleputtland.

2008-04-27 @ 18:56:21
Postat av: Gremlan

Du är så rolig. Jag vill också ha en ny bil. Nissan micra är fint. Litet är fint. Vi är små på jorden och stora i orden. Mycket bra, team united.

2008-04-27 @ 19:33:54
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Du kan hämta pick-upen när som helst. Hamburgaren kan stå på flaket.

2008-04-28 @ 10:51:24
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: B.

Nissan Micra?! Är det inte bättre att köpa en spark? Den går trots allt fortare, oavsett underlag. Jag är ledig idag. Ledig när alla andra jobbar. Detta är något helt nytt för mig. Vad gör man? Jag funderar på att inte göra något alls. Typ läsa en bok och bara va. Älskar redan den tanken.

2008-04-28 @ 11:53:21
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Curly

JJ; Firade mitt avhopp från dom starka pillerna med en stor öl, eller fler istället. Räknas väl?

Gremlan; Stor i orden och liten på jorden..kan mycket väl komma att bli texten på en framtida gravsten. Ja, ny bil ÄR kul, trots budgeten. Men man kan tydligen inte välja efter färg då, märkligt..

Tågmamman; Nej, den är din. Om du börjar renovera nu kanske den är körduglig tills du har skaffat körkort. Sommaren 2011?

B; Du kan ha rätt. Men å andra sidan så kanske det är en välsignelse för både mig själv och min omgivning om jag skulle ha en bil stark som en spark? Bara vara är viktigt. Testa att gå och äta lunch och sen le glatt åt dom som måste trava tillbaka in i grottan medans du sitter kvar i solskenet och dricker avec till kaffet?

2008-04-29 @ 08:09:21
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0