Hell must be a place on earth called Sjukpensionär.

Efter att ha spenderat dagen med att gräva mig själv längre och längre ner i fan-vad-det-är-synd-om-mig-hålet* så tog jag mig själv i kragen och bjöd in mig själv på hemtrillade köttbullar hos en vän med familj.

Men jag är inte van vid att vara sysslös en helg, det är rena rama twilight zone.
Mina helger har två lägen.
Jobb eller nån form av aktivitet av slaget middag/fest/konsert/någonting.

Det finns ett tredje, force majoure. Väldigt sjuk i något febertillstånd och då bryr jag mig endast och endast om att få sova. Det här undantagstillståndet av att vara "sjuk" nog för att inte göra så mycket men frisk nog för att bli rastlös ger jag inte mycket för. Håller det här i sig länge får ni placera mig på samhall, det går inte, jag får panik.

Sjukpensionär must be hell on earth.

* Ett tillstånd där man, i teorin, relativt enkelt skulle kunna ta sig ur den självgrävda gropen men där det helt enkelt är FÖR synd om en för att man själv ska lyfta mobilen och göra något åt problemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0