Märkliga associationer

Jag tänker på min pappa varje dag men dom senaste dagarna har tankarna varit mer återkommande än vanligt.

Jag önskar att jag hade något fint skäl till det.
Nån uppenbarelse eller plötslig insikt eller så.
Men icke.

Kaustiksoda.
Jag tänker på avloppsrensare.

När jag var liten så reste pappa mycket i veckorna. Veckorna var aldrig likadana och ganska rutinlösa men han gjorde istället lördagarna till något av en helig dag.
Då fikade vi frukost på cafe.
Då gjorde vi alltid något roligt på dagen .
Då tvättade vi och städade för att det oftast kom någon annan familj och åt middag på kvällen.
En lördag i månaden var det dags för kaustiksodan.
Badrummet var no limits en timme på eftermiddagen.

Jag har ju ganska långt, tjockt och..trassligt hår. Jag må inte vara den flitigaste myran med hårborsten men när det sker så sker det i duschen, med en halv flaska balsam. Enklast så. Självklart lossnar det då hår som fastnar i avloppet. Oftast räcker det med att bara göra rent den där lilla brunnen men då och då måste man ta till tyngre grejor. Nuförtiden händer det inte så ofta, inte vet jag, har väl blivit tunnhårigare eller så släpar jag hem mindre spån och hö i håret från stallet, nåt är det.

Men dom senaste dagarna har det blivit tydligt vid varje dusch, det är dags nu.
Propplösare på shoppinglistan.
Kanske ska slå slag i saken på lördag?

Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Det var det värsta i lägenheten - där var ett badkar insprängt på avloppet och jag körde full anticimexmundering för att gräva bort geggan. Gick oftast ner 3 kilo pga av efterkräkningarna. Jag lider med dig om inte propplösaren funkar (det gjorde det aldrig för mig).

2008-04-02 @ 17:52:04
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Curly

Har inga planer på att gräva i någonting. Hälla ner det bara, stänga dörren och göra något annat i en halvtimme, funkar det inte så?

2008-04-02 @ 20:25:50
URL: http://trilska.blogg.se
Postat av: Gremlins

Jag tyckte det var fint skrivet, blev rörd. Jag tänker alltid på min pappa när jag ser pizza och öl, dock inte i en negativ bemärkelse.

2008-04-02 @ 22:38:19
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Lisa , Rut & Gunda

Fina ord. Förstår liknelsen med att se saker som är så mycket dem. Jag har många sådana... kanske inte just propplösare is the shit för mig. Men mycket annat.

Puss & kram/Liz

(ps. David+du+jag? ds)

2008-04-03 @ 12:49:38
URL: http://www.krutrut.com
Postat av: Curly

Gremlins; Haha, visst är det konstigt vilka saker som får en att minnas. Aldrig fina grejor som på film utan propplösare, pixxa och öl..

Liz; =Apselitut, en lunch i början på nästa vecka kanske om D kan?

2008-04-03 @ 14:32:25
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0