Maybe baby, anyway someday..

Deklarationen damp ner och plötsligt var det inte lika långt till australien längre. Jag är rätt bra på att betala in frivillig skatt, mest för att jag får rysningar när jag tänker på att betala den i efterskott men även för att det är min enda fungerande sparmetod.

Det är förbaskat lätt att tömma ett sparkonto.
Att ringa till skattemyndigheten och be om förskott på skatteåterbäringen gör man helt enkelt inte.

Ett ex till mig blev nästan gråtfärdig när han hörde om det här.
GER du räntan till dom?

Jag vet inte ens om det funkar så men om det gör det så är det helt ok, ett sparkonto med 6,50 på ger inte så mycket ränta det heller.  Det är förövrigt samma ex som utan att blinka kunde spendera belopp med många nollor på poker och sprit men som rynkade ögonbrynen åt att köpa Barilla-pasta istället för ICA:s egna. Den var ju dyrare.

Alla har vi vårt sinne för logik.

Kommentarer
Postat av: JJ

ja..alla har vi våra sätt att spara. Jag brukar försöka använda så mkt kontanter som möjligt och lägga växeln i jackan eller byxan för dagen. I slutet av månaden när blackjack spelar på parken brukar jag sakta med säkert gå igenom brallorna och jackorna. Det brukar iallafall räcka till två kilo korv och en flaska rött.

2008-04-04 @ 20:33:15
Postat av: Frk Richter

Åh. Deklarationen stavas ångest i år. Brevbäraren har nog tjuvtittat och sett vilken katastrof det är i mitt kuvert och därför haft någon slags kurragömmalek med det, för att det har inte levererats någonting hos mig.

2008-04-04 @ 21:17:59
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: torgnysdotter

Det där exet verkar korkat. Passar nog bäst som, just, ex. Jag brukar spara pengar på att aldrig ta körkort. i 12 års tid har jag fått pengarna tillbaka vart 4e år. Jag tror det är dags igen snart...
Jag kommer, dessvärre, inte till australien för slanten, men kanske till den lokala puben!?

2008-04-05 @ 08:33:45
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Curly

JJ; Jag brukade också använda den metoden på den gamla goda (läs hästlösa) tiden. Jag har faktiskt tvingats krypa runt och försöka plocka upp 3000kr i mynt från golvet på Nordeas kontanthall efter att ha orsakat stopp i mynträknaren så att allt kom ut igen. 3000 i mynt är jättemånga mynt, verkligen. Nu är jag oftast tvungen att typ tanka för dom, Statoil har slutat veckoväxla tack vare mig, känns skönt att göra nytta.

Frk Richter; Usch då, minussiffror där är verkligen ångest, vem fan vill betala tillbaka pengar i efterhand?! Dom har man ju i regel redan köpt nåt roligt för.

Torgnysdotter; Det är lustigt med ex, efter ett tag, eller genast, så passar dom alltid bäst som just ex. Fast sorgligt vore det väl annars.
Och risken finns väl att min slant också kommer hamna i nya vinterdäck (sånt slipper man utan körkort!)och på den lokala krogen, men det finns värre saker att lägga pengarna på. Betala tillbaka dom till exempel.

2008-04-05 @ 14:08:18
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0