Men fan Makaron..

...hon kallar mig så, min bästa vän. Har gjort det sen vi hookade upp på gymnasiets restaurangskola. Jag kallar henne Mynta. Små barnsliga smeknamn skapade av två barnsliga femtonåringar, vi fyller sent vi båda, hon tio dagar efter mig...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om mig själv just nu, om alls något men samtidigt så är det här ju min offentliga dagbok och att utelämna det känns konstigt, lika konstigt som att nämna det. En blogg är inte riktigt "på riktigt", den rör sig lite i gränslandet mellan verklighet och fiktion även om det är högst verkliga människor som skriver om verkliga saker.

Bilolyckor är förbaskat jävla otäckt verkliga och på riktigt.
I förrgår fick jag sladd på min bil och frontalkrockade med en annan kvinna.
Jag höll laglig hastighet men borde ha kört långsammare, uselt väglag och jag tappade fästet. Det enda jag kan göra är att vara väldigt tacksam för att kvinnan i den mötande bilen klarade sig bra och att även jag, efter omständigheterna, mår bra.

En titt på våra bilar och man inser fort att några skrubbsår och en kotfraktur är absolut ingenting. Av the skrotford är bara småflis kvar i fronten.

Räddningstjänsten frågade mig.
Ambulansmännen frågade mig.
Sjuksköterskorna på akuten frågade mig.

Kan vi ringa någon?

Nej, nej, nej sa jag.
Jag ville inte att någon skulle veta förrän jag själv hade fått veta hur jag mådde. Med hela mig fixerad på en bår, med nackkragar, midjebälten, morfin, syrgas och värmedropp är man jävligt rädd. Jag har aldrig förr varit så iskallt lugn och så jävlajävlajävla livrädd förr och hoppas att jag aldrig mer blir det. Jag var i inget skick att hantera min mammas rädsla, inte heller mina vänners rädsla, just då. Jag var alldeles för rädd och liten själv för det. Och det är väl då man ska ringa. Men jag kunde inte. Jag ville veta själv först.

Men Sundsvall hade inte varit Sundsvall om inte ryktet hade spridit sig fort. Från olyckspats till stall till Los Angeles och tillbaks till Sundsvall och sällskap fanns på akuten inom kort. Frågvis sjuåring som fått följa med mamma höll mig sysselsatt.

Är det där dina hjärtslag?
Visst är din häst vit?
Kan inte du resa dig?

Äh, vad ska jag säga? Ni fattar nog. Rent fysiskt så är jag väl rätt ok, lite mörbultad och en hoptryckt kota. Det kommer göra ont ett tag, jag kommer få bära runt på en stålkorsett några månader och det blir nog ganska många fler smärtstillande piller och kanske några tårar till. Men i sammanhanget så är det ingenting.

Kvinnan i den andra bilen mår bra, jag kommer snart göra det.

...vi bor inte längre i samma stad, vi pratar inte ens varje dag, ibland går det veckor men varje gång så vet vi vart vi är, vad vi känner.

-Mynta! Vad gör du?
-Makaron! Jag jobbar, har skurit mig med en sparrisskalare i fingret! Ont som fan!
-Oj, har du ringt sjukhuset, du kanske måste sy?
-Fy, nä, usch, jag tror det är lugnt. Hur mår du?
-Jag har krockat, jag kom nyss från sjukhuset.
-Men fan Makaron..

image23 Bild från sundsvalls tidning, min bil till höger.

Kommentarer
Postat av: Lisa , Rut & Gunda

Men guda skymning! Vad glad jag blir att det gick bra. Hemska hemska tanke hur illa det kunnat gå!

Sköt om dig nu & vill du ha en kaka & kaffe hemkört kan det gå att ordna!

KRAM LISA

2008-04-09 @ 14:46:34
URL: http://www.krutrut.com
Postat av: Curly

Kaffe och kaka kommer jag med glädje att ta emot så småningom, helst flera gånger ;) Kramkram

2008-04-09 @ 18:52:32
URL: http://trilska.blogg.se
Postat av: Lisa , Rut & Gunda

D kommer erbjuda min kompis som hästhjälp imorgon när ni ses. Om du behöver hjälp med Hugo. En tjej som jobbat med landslaget i Ungern (hopphästar, http://www.patakimenes.hu/ ). Jag kollade med henne så om du vill är det bara fråga om hennes nr så finns det hjälp.

KRAM

2008-04-09 @ 20:33:04
URL: http://www.krutrut.com
Postat av: Oscar

Oj shit. Hörde från D idag om detta. Läääskigt.
Skönt att det gick bra. Det är du och Charlotte nu alltså. Du kanske kan vara en av hennes körmedlem? Din stålkorsett mot hennes stålklänning...
Nej, kanske inte läge, men skönt att det gick bra.
Ta hand om dig!!!!!

2008-04-09 @ 20:59:36
Postat av: Curly

Lisa; Åh, tack! Vi får se hur det blir med lilla Hugo nu dom närmaste månaderna, jag har inte riktigt hunnit tänka över det men jag ska ta tag i det nu när hjärnan börjar funka igen.

O; Åhnej du, sätt mig inte i samma båt som Perreli, jag kommer ju bli frisk! ;) Det ska jag, jag hörde rykten om att du styr norr snart, du får komma hit och pyssla om mig lite! :)

2008-04-09 @ 23:07:55
URL: http://trilska.blogg.se
Postat av: Oscar

Hahhaha, "jag kommer bli frisk...". Fult.
Ja, med största sannolikhet kommer jag upp. Och med största sannolikhet kommer jag till dig. Har ju massor av dagar att förspilla när D skaffar sig lön. Ska jag ta med mig knäckebröd, kaviar eller saltlakrits? Eller har ni sånt där uppe?

2008-04-10 @ 07:04:27
Postat av: Curly

Haha, ta med dig lite dålig västkustskt (västkustisk, västkustsk? äh) humor bara, det räcker, kram!

2008-04-10 @ 08:04:01
URL: http://trilska.blogg.se
Postat av: Frk Richter

Vilken smäll.
Tur att du är i livet.
Krya på dig!!

2008-04-10 @ 09:03:56
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Curly

Frk Richter; Ja, jag är glad över att det ändå gick så bra. Och tack!

2008-04-10 @ 09:25:23
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0