No money, no honey.

I tisdags sken solen febrilt. Eftermiddagen spenderades på ett lastbilsflak utanför stallet, den enda torra platsen dit solen nådde just då. Drack kaffe, pratade med J som nyss hade vaknat och var på väg mot ett morgondopp på sin Usa-semester och kände att det är helt ok ändå, sommaren är snart här. Sen blev det dimma. Den är fortfarande kvar.

Rena rama London därute.
Och varje dag tänker jag på stränder, värme och dykning.
Slappa dagar, varma nätter.

I höstas tänkte jag använda mitt lilla sparkapital till en månad i Australien. Hälsa på brorsan i Sydney. Åka runt lite. Använda det där dyk-certet jag har men som är pinsamt lite utnyttjat. Sen köpte jag Hugo istället. Det ångrar jag förvisso inte, jag är väldigt förtjust i den där lilla men dyk och solsuget försvann inte för det.

Men no money, no honey.
Fast kanske, kanske till hösten? Om vi kan hålla oss väck från veterinärräkningar och bilhaverier så kanske, kanske.

image22 


Kommentarer
Postat av: W.

Naturlig dimma. Äcklig dimma. Rom och cola dimma. Bra dimma. Satsa sparkapitalet på trisslotter. Med lite extra tur kanske du även får dyka upp i tv-rutan.

2008-04-04 @ 11:49:22
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Curly

Jag har vunnit 1000kr på en triss en gång. Sen vann jag o Buttman 75x10 strax efter. Med det är jag övertygad om att jag aldrig mer kommer vinna på en triss och har slutat köpa dom.

2008-04-04 @ 16:19:45
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0