Oh hell, It´s friday..

Mitt förnuft greppar att det är samma sak att hänga inne en måndag som en fredag. Men mitt förnuft utgör en gång för alla en väldigt liten del av mig och jag har varit rastlösrastlösrastlös trots att aktivitetsnivån idag vida har överstigit allt denna vecka. Först vallning på jobb, videobutik och Ica och sen fika på stan med god vän.

Sjukpensionärslivet is starting to get to me.
Men helgnerven fattar inte riktigt.
Fredag är inte en hänga-inne-dag.

Men nu åker helgnerven i skamvrån och Curly åker i säng med film och katter. Lite rödvin på det här så hade allt varit väldigt Bridget Jones. Men totalt alkoholförbud råder.

-Vad händer om man dricker då?
-Man slutar andas.
-Åh.

Får väl anses som ett mycket godtagbart argument i fördel för Bobs blandsaft.
Och ärligt talat är jag helt slut.
Det är jobbigt att vara rörelsehindrad.


Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Hur var det nu med andning, var det verkligen livsviktigt? Vi får fråga Gremlo när provet är skrivet...

2008-04-12 @ 09:52:47
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Curly

Låter som en plan. Den här gången tänker jag låta bli "testa-först-tänk-sen"-metoden. Risken för uteblivet tänkande känns överhängande och...onödig.

2008-04-12 @ 10:04:16
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0