Mimmi Mellanmjölk

Just nu kan jag inte bestämma mig för vad jag tycker sämst om. Sentimentalt känslodravel eller extrem vuxenhet med aptorra, trista resonemang om livet, framtiden och alltinget. Ingetdera intresserar mig, jag skulle vilja få vara ifred i mittfilen utan störande moment från vardera hållet.

I mittfilen kan jag i godan ro låtsas som ingenting. Köra lite för fort och ignorera dom där "om fyrahundra meter finns det bara en fil igen, bestäm dig för om du tänker ställa dig på bromsen eller gasa som fan. Nu. För annars kommer du bli mosad mellan en långtradare och en husvagn"-skyltarna.

Förnuft irriterar mig tydligen lika mycket som känsla nu.
Och det tog mig ett par teoriprov att fatta innebörden av alla dessa skyltar.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

jag kan aldrig sluta tycka att broöppningsskyltarna mer uppenbart borde betyda "varning för fallande fabriksskorsten". Men det hör ju inte riktigt hit. Och inget körkort har jag heller.

2008-08-17 @ 20:04:59
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: C

Jag kan inte fatta att jag HAR ett. Men det hör ju inte heller hit.

2008-08-18 @ 15:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0