Katastrof

Gremolina bestämde sig för att chocka mig mitt i mitt slösurfande med en utmaning. Sen skrev hon något om att ta skeden i vacker hand. Eller en vacker sked i hand? Whatever. Det satte hur som helst stopp för min omedelbara tanke att bara ignorera alltihop. Jag gillar Gremlins. Hon verkar inte riktigt klok och det är det absolut enklaste sättet att nästla sig in i mitt hjärta. Det och mat. Och sprit. Cig funkar också. Och komplimanger. Faktum är att jag är ganska billig.

Såhärdå. Jag ska skriva sex fakta om mig själv. Förslagsvis lite udda grejor. Sen utmanar jag tre nya. Och dom gör som jag säger. Capische?

1. Jag har spelat klädpoker med Dregen. Jag var sexton år gammal och vann. Dock var det hela tämligen oskyldigt.

2. Varje gång jag hör "where is the love" med black eyed pies tänker jag på mitt karaoke-ex. Stenhög på svamp på en thailändsk strand och förtvivlad över sin oförmåga att lära sig texten. Och mig själv, i samma skick, som hånskrattar åt hans sluddriga försök medans jag försöker locka fram gecko-ödlan under bungalowen genom att kväka som en groda. Geckons faktiska existens är än idag oklar.

3. Alla vet att jag är en katastrofal bilförare. Det få vet, för att jag brukar försöka mörka det, är att jag en gång krockade två gånger på samma dag på samma vecka som jag krockade fyra gånger. Bland annat med en container som på ett mystiskt vis anföll bakrutan på Forden och krossade den i tusen små glimmrande bitar. På besiktningsdagen.

4. Jag gillar verkligen inte att prata i telefon. Så älskade vänner, alla dom där gångerna jag säger "du, jag är lite upptagen, ringer dig strax" så ljuger jag. Jag är inte upptagen. Förmodligen tar jag en cig och dricker kaffe.

5. Jag är sjukt rädd för folk som spelar utvecklingsstörda. Alltså inte folk som faktiskt är det men folk som fejkar det. Ett ex fick mig faktiskt att börja gråta genom att tränga in mig i ett hörn och spela mongo. Ja, jag skäms över det. Men märk väl att det bara gäller folk som fejkar.

6. Jag tvättar nästan aldrig håret. Med schampo alltså. Balsam och vatten bara. Tänk på det alla ni som envisas med att rufsa runt i krullet.

Så. Nu ska jag gå till jobbet och ha ångest över mina avslöjanden. Men dom är nog rätt oskyldiga ändå. Och med det så ber jag om ursäkt och utmanar SvartbloggarenVitbloggaren och Torgnysdotter.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Hmmmm...

2008-08-01 @ 19:43:19
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gremolata

Haha! King!

2008-08-01 @ 21:17:13
Postat av: torgnysdotter

mission completed.

2008-08-03 @ 16:00:51
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Anonym

Very good Agent Neseril. Over and out.

2008-08-03 @ 16:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0