Dagarna..

..snurrar pa fort har, jag ar kvar i Byron och har ramlat in i nagon slags vardagslunk med valdigt lite inslag av egentlig vardag. Haromdagen lag havet kav lugnt dar det normalt ar fullt av surfare och vagor, simmade lite nar nagot sticker upp huvudet ett par meter framfor mig.

En havsskoldpadda.
Vi tittade pa varandra nagon sekund, jag formodligen mer forvanad an Skoldis. Sen forsvann den lika fort som den dok upp. Hander inte sa ofta pa Tranviken.

Samma dag fick jag lana en Paddleboard, en stor, tjock och bred surfbrada gjord for att sta upp och paddla pa, antingen a la surf pa vagorna eller bara pa stilla vatten ungefar som en kanot.

En san har:
Stand Up Paddleboard (SUP)

Havet lag alldeles still och nar jag val stod dar och paddlade sag jag dom tydligt, flera havsskoldpaddor som i godan ro gnagde alger fran stenarna under mig. Lika maktigt som rofyllt.

Dagarna bestar mest av strand, sand och hav, har hyrt surfbrada nagra dagar och faktiskt statt upp i atminstone tre raka sekunder pa en riktig brada, om an inte den kortaste varianten. Mest paddlar jag dock. Och paddlar. Och paddlar. Men dom dar tre sekunderna ar vart ett par timmars paddlande, latt.
Snabb som fan var jag aven nar vi sag fenor nat hundratal meter utanfor oss for ett par dagar sen. Fenorna satt pa delfiner visade det sig men trots lokalbefolkningens forsakringar om att hajar ar extremt ovanliga sa langt in mot land och att dom inte har sett nagon pa flera ar sa var det nog for att ge mig hjartklappning en bra stund. Extremt ovanligt duger liksom inte for mig. Det sa dom om brannmaneterna pa Ko Chang ocksa ett par timmar innan jag satt pa en sjukhusbrits och fick antihistamin i Thailand.

Och tillsammans med allt ovanstaende och att jag faktiskt har borjat jobba nagra pass i veckan pa en nattklubb har i Byron far forklara bristen pa bloggande. Dagarna snurrar ivag lite for fort och tillsammans med lite boklasande, atande och hangande med mina vaningssangs-grannar sa ar det har ar ungefar vad jag gor, varje dag.


Byron Bay:










Jag bor pa Lawson Street, tva gator rakt in fran Main Beach. Skoldpaddorna sag jag pa Wategos Beach och surfar gor (forsoker jag) vi pa andra sidan fyren, det som inte syns pa kartan, Cosy Corner och Tallows Beach.

Cosy Corner:


Och efterssom jag inte far in mina egna bilder i datorn har sa ar alla bilder stulna fran internet.
Och ja, jag ar medveten om att ni formodligen bara vill krakas pa det har inlagget. Ni far se det som att jag kommer behova ha kvar det har som lyckopiller nar jag kommer hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0