Men alltså..

..2008. Jag kan närsomhelst lyfta luren och ringa min bror på andra sidan jordklotet. Beställa nästan vad jag vill från nästan vartsomhelst från mitt eget hem genom några klickningar på datorn. Se tv från hela världen och ladda hem låtar på sekunder.

Men hitta en målarfärg som täcker vid första strykningen?
Icke.

Undra på att man får pyspunka. Och om någon hör mig få ideér om fler målningsprojekt och sen beskriva det hela som "slänga upp lite färg, det går ju fort!" så ställ mig i mig egen hall och be mig minnas kablar, golvlister och väggar som smulas sönder vid minsta beröring. Se till att jag tänker på det riktigt noga och släpp inte ut mig förrän jag verkligen, verkligen minns. Om jag sen fortfarande känner för att ligga på mage och måla golvlister, inte en, inte två, utan tre gånger så är tvångströjor och våld befogat. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0