Så ömmar min högra skinka.

Ni vet kärringstötar? När armen ilar och är obrukbar i någon minut? Såna har jag fått många men igår testade jag helt ofrivilligt en ny variant genom att missbedöma avståndet från en läskback till min rumpa och med brutal kraft slå högra rumpknölen i läskbackshörnet. Mycket riktigt ilade det. I hela det, obrukbara, benet. I baren, precis när det var som mest att göra. Aldrig har det väl varit så långt mellan glas, is och kassaapparat som dom ca tre minuter mitt högerben vägrade sammarbeta. Och hur förklarar man kärringstöt i röven för okänd människa när det har blivit tekniskt omöjligt att böja sig efter ett par champagneglas? "Absolut, ett ögonblick bara, jag ska bara försöka räta ut mitt högerben så återkommer jag?"

Fast när jag tänker på det så var det det enda den här helgen som möjligtvis kan vara värt att lägga på minnet. Det och att sätta sig försiktigt och förslagsvis på vänster skinka ett par dagar framöver.

Ps. Kom på en sak till. Sålde nyss Fordens sommardäck och har alltså gjort mig kvitt det sista spåret av den där bilen, Clark inräknat. May you rest in peace och låt mig aldrig mer se dig på stora torget i Sundsvall i samband med några av Motormännens demonstrationer. Inte i något sammanhang alls helst. Puss. Ds.


Kommentarer
Postat av: james_mikaal

"Kärring-stöt?" Heter det inte "cp-nerven"? Jag kan sträcka mig till att acceptera "gött-stöt" när det gäller ditt lilla missöde... :)

2008-07-21 @ 15:21:57
Postat av: Anonym

James-Mikaal, vilken ära :) Kärringstöt tycks vara den gängse termen i min del av landet men jag måste säga att "gött-stöt i röven" hade en helt annan och möjligtvis klatschigare klang?

2008-07-21 @ 15:32:48
Postat av: james_mikaal

Hehe klatschigt var ordet...även om det känns lite väl...freudianskt...?!? hur lever livet utan för stöd-korsetter och gött-stötar?

2008-07-21 @ 16:03:02
Postat av: torgnysdotter

men lille-bror! är du här och röjer nu? Hahahaha. Du måste ju börja jobba om dagarna!

Håller med curly. Apselut kärringstöt. Och tänk på att jag är utbildad kroppsterapeut och har fackmannaveto!

2008-07-21 @ 19:37:13
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: james_mikaal

Kneg e för suckers! och dessutom, fackmannaveto? fuck veto, man! :)



Men hag ger mig när det gäller kärring-stöten...även om jag tycker det ordet e lite väl sexistiskt, då dylik åkomma de facto även kan drabba gubbar! Så.

2008-07-22 @ 08:50:45
Postat av: Curly

Här kan man tydligen inte vända ryggen till utan att en släktfejd bryter ut :)



James-Mikaal; Freudian slip? Haha :) Livet utan Clark är bättre än livet med Clark, solklart! Knappt något ont alls längre och det är sjukt skönt att slippa släpa runt på stålmonstret längre även om han utgjorde ett bra samtalsämne vid obekväma tystnader. Hur har du det? Har mötet med norrlandsnattljuset förändrat livet nämnvärt?



Torgnysdotter; Skönt att få det bekräftat. Jag gillar att ha rätt. Inträffar tragiskt sällan dock.

2008-07-22 @ 18:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0