Cirkus Curly slår till igen.

I samma ögonblick som inlägget nedan postades fick jag nog av tröttma och satte istället lite fart. Tjatade till mig tid hos ortopeden (Nej, inte om tre veckor, nu! Imorgon? Taget.) Jobbade min lunch och fixade tråkiga bankärenden. Kände att jag hade flow och bestämde mig för att ta tag i Biltema/Ljuddämpar-eländet. 

På motorvägen dit ut började det rycka i huden under ögat.
I kön mellan äldre farbror i blåbyxor samt sammetskavaj och yngre kille med t-shirttexten Fuck you, jag kör opel. (va? opel?) började det klia över hela kroppen och när dom sen inte kunde hitta min beställda ljuddämpare var tårarna nära och tröttman med besked tillbaka. Som genom ett under lyckas dom tillslut hitta ljuddämparen, jag betalar och vandrar ut därifrån med lätta steg trots plåtskrotet jag bär på.

Smet in på närmsta klädbutik och shoppade på mig tre nya toppar och ett par shorts till vrakpris i rena glädjeyran över att ha kommit ut därifrån. Lite som att ställa sig i duschen efter en fjällvandring inbillar jag mig. Inte för att jag någonsin har fjällvandrat. Å andra sidan inbillar jag mig inte att jag någonsin kommer använda dom där shortsen heller. Rea-fynd är till för känslan, inte för att användas.

Åker glad i hågen ut till Hugo som bor granne med P som är en vacker människa med otroliga byggarebob-kvaliteér och som har lovat hjälpa mig. Tittar på lite när han fiffar med en båtmotor. Blir bjuden på saft av hans sambo när P sticker in huvudet.

-Vad har du köpt för nåt? Den här ska ju sitta på en Seat?

Dom har skickat iväg mig med en ljuddämpare till en helt annan bilmodell, inte ens lite lik den jag skulle ha, efter att jag väntat i nära en halvtimme medans dom sökte OCH knappade in min bilmodell i datorn som sökhjälp.

Jag finner inte ens ord.
Det måste vara någon eller något som försöker skicka mig ett budskap.
Gud/Kosmos/Alla smådjävlar/Whatever; Om allt bara kan få lösa sig någorlunda smärtfritt nu så lovar jag högtidligen att inte köpa några fler hästar eller bilar.
På ett tag i alla fall.
Ok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0