Konstigheter.

Jag är ganska van vid att få mitt utseende kommenterat på jobbet. Arbetar man i en miljö där kunderna stor del av tiden är i mer eller mindre grad av beusning är detta ofrånkomligt. Det har liksom inte med mig att göra, skulle jag se ut som en påse nötter skulle jag förmodligen håva in en och annan komplimang ändå, det är alltid någon som behöver fylla upp tiden det tar att svänga ihop en drink.

Men idag har nog en ung kille gett mig den i all sin meningslöshet, och i all hans fylla, märkligaste komplimangen på länge.

-Det blir 88 kronor tack.
-Ja, här. Men asså, har du gjort dom själv, ögonbrynen?
-Gjort? Näe, alltså, vad menar du?
-Dom är skitfina!
-Ögonbrynen?
-Ja.
(trött kompis -alltså lägg av nu, det där var fan det sämsta jag hört....)

Ögonbrynen?

Vad hände med allmänt urkastade kommentarer (schnygg, du är schnygg) eller mer specifika (allvar, vilken *fultord'fultord*mun!)) eller det mer pragmatiska Du ser helt ok ut och klockan är fem i tre. Ligga?

Kommentarer
Postat av: Å

Hahahahaha! Guuu, den har jag aldrig fått, men nog fan vore det lite intressant. Kul liksom att somliga (trots dum, dummare, dummast) har vett att "glida utanför ramarna". Ögonbryn, hahahaha. Ja, herregud.

2008-06-15 @ 23:03:27
Postat av: Curly

Ja originell var han ju onekligen :)

2008-06-17 @ 08:41:39
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0