Peta russin.

Av precis samma anledning som jag helst köper tre kanelbullar istället för en och sen bara äter den innersta delen på alla istället för en hel så intresserar fotbollen på tv just nu mig föga. Jag tycker ju att fotboll i största allmänhet är dödligt trist. Det har funnits saker med fotboll som har intresserat mig, jag kan till och med ha siktats som åskådare på en och annan korpmatch i mina dar men det har haft väldigt lite med matchstatistik och offsideregler att göra.

När och om Sverige lyckas ta sig till någon typ av final så ska jag titta. Innan dess nöjer jag mig med en och annan spelarintervju och referat, det är liksom där det händer ändå.

I en värld av höjda bensinpriser, trasiga hästknän, duggregn, försäkringsbolag och biltema så måste man kunna unna sig att peta russinen ur kakan, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Göran

jag röstar för att peta russin, det blir för mycket av degig bulle annars

2008-06-11 @ 15:06:40
URL: http://minruta.blogspot.com/
Postat av: torgnysdotter

jag äter också bara mitten. Ibland kommer min man på mig med en hel påse kanelsnäckor som jag skalat som apelsiner...

...men det är lite därför jag kollar alla sverigematcher. Vi kommer nämligen aldrig till final. Det är ett russin som bara existerar i sportknasiga mäns hjärnor.

2008-06-11 @ 15:09:03
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Curly

Göran; Absolut, ingen blir glad av degig bulle.



Torgnysdotter; Kände efter lite och kunde bara konstatera att det är fine by me, jag lider fortfarande av tinnitus på högra örat orsakad av storebror sommaren -94. Men omomom, då ska jag kolla.

2008-06-12 @ 04:15:09
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0