Säljes; Etta med möjligheter och..öppen planlösning.

Vaknade igår med en känsla av rastlöshet och driftighet. Jag borde veta bättre än att falla för mina egna nycker av aktivitet men i sann Curly-anda så måste saker gå fort, fort och jag var iväg på målarbutiken innan jag hann fundera så värst mycket mer.

För att göra en lång historia om dörrlyftarhjälp som tar sig befogenheter, mattknivar, påtvingat underarbete, min egen impulsivitet/klantighet och märkliga kabeldragningar under sjutton lager tapet kort så står arbetet på Hovrättsbacken still och jag har ett stort, halvspacklat hål i väggen och ingen innerdörr vilket ger mig mer info om grannarnas göranden än vad jag vill ha. Jag har även ett badrum utan dörr vilket gör toabesök inte så värst privata och duscharna..dragiga. Utöver det har jag även en dator utan internet, en hemtelefon utan linje, ett rum fyllt av hallmöbler och dörrar och en känsla av att om det fanns en möjlighet att göra slut med mig själv så hade låset i ytterdörren varit bytt nu.

Från den ljusa sidan sett så har jag ett jättfint, nymålat element i hallen. I väntan på Telias kabeldragare så är det pretty much vad jag kan göra i hallen. Förutom att spackla avgrundsdjupa hål i väggen och leka "inte-nudda-golv" i vardagsrummet då.

Nu älskar jag mig själv, Telias väntetider och dörrlyftare med åsikter igen, verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0