Sekundsparare som kostar mig minuter.

Förra veckan var jag på mitt not so happy-place och beställde en ny ljuddämpare till den lilla guldfärgade. Det skulle ta en vecka och jag fick ett nummer att ringa för att kunna kolla när den kommit in. Jag la in numret i mobilen och skyndade mig därifrån.

Idag sökte jag numret i mobilen. Hittar det icke. Ringer nummerupplysningen, får ett växelnummer och spenderar tio minuters kopplande innan jag får tag i rätt person. Man skulle kunna tro att jag hade lagt in det under Biltema. Eller kanske under Christer, biltema som numret gick till. Men icke, när jag till slut har ett nummer som var upptaget och sen ringer det igen så står det Ljud på mobilen.

Ljud som i halva ordet ljuddämpare som inte fanns i mobilens ordlista och som Fröken Tålamod inte orkade stava ut och lägga in korrekt.

Jag älskar mig själv hela tiden.

Kommentarer
Postat av: B.

2 inlägg i rad som får mig att skratta.
Ibland är det kul att läsa bloggar.

2008-06-04 @ 14:43:33
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Curly

Vasseligo, alltid kul att kunna roa även om det där kontoret verkar vara fullt av roliga förströelser ;)

2008-06-05 @ 12:10:46
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0