Förhandlingar med mig själv.

Vaknar av mig själv 07.30 och vill ha frukost. Man skulle kunna tro att det är ett försök från min kropp att återgå till något slags normaltillstånd efter att mest ha lallat runt, ätit socker och druckit...ja socker egentligen, i flera dagar. Men efterssom jag aldrig vaknar av mig själv eller brukar ha något större frukostsug så betraktar jag det här som något slags präktigt överkompenserande från min egen sida.

Vi har kompromissat, jag har klivit upp men tänker fortsätta förvägra kroppen frukost förrän den har diskat. Kroppen vill inte diska och vi har nu hamnat i ett orubbligt moment 22 där vi mest dricker kaffe, tittar på regnet ute och försöker göra upp en plan för hur vi ska röja upp här hemma. Efter att sen i torsdags mest ha använt hemmet som någon slags sambandscentral för duschning, ombyten och dumpning av prylar så ser här ut som det har briserat en bomb av kläder, skor och prylar. Gårdagskvällen hade väl egentligen varit ett ypperligt tillfälle till det men efter att med en film och ett kilo godis i handen ha betraktat röran vände jag i dörren och åkte till ett renare hem för bakismys. När jag väl kom hem igen var det välsignat mörkt och det föll sig bäst att bara sova på saken.

Annars funderar jag mest på att ta tag i ångestprojektet att göra något åt min hall. Så mycket som jag tänker på det så är det nästan märkligt att det inte bara gör sig själv av ren tankekraft. Men varje gång jag faktiskt är på väg att börja pilla lös den där gamla tapeten som har målats så många gånger att den nu håller på att lossna av sig själv så får jag pyspunka och backar ut därifrån igen. Att slänga upp lite färg är en sak. Att börja pilla på gamla tapeter som sitter på väggar av gammal porös betong som förmodligen kommer följa med tapeten ner från väggen för tanken till stora spacklingsprojekt, slipmaskiner och hål in till badrummet som gång på gång blir mig övermäktiga. Men man vet aldrig, idag kanske är dagen när jag gör ett stort hål i hallväggen. Eller inte.

Idag är det i alla fall dagen när jag städar upp här, ringer sjukgymnasten, tvättar tvättberg och tar tag i helveteshögen av papper som ligger på köksbordet och morrar. Det är bäst att rida på präktighetsvågen medan den varar. E har bokat biljetter till Sex and the city-filmen ikväll så jag och Clarkan får gå på bio och äta popcorn som belöning. Och om jag inte efter det kommer hem till ett rent och prydligt hem kommer jag att straffas, hör du det, kropp?

(Och aldrig skrivs det väl så långa inlägg om just inget alls som när det ska göras präktigheter? Lata, lata kropp.)

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Hahaha. Nä, det går inte i raskt tempo efter en sån här helg. Tack för en fin midsommardag!

2008-06-23 @ 13:10:29
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Curly

Trögt är ett understatement nu men det var det värt. Tack själv du, kul att få ett ansikte på orden!

2008-06-23 @ 15:07:33
URL: http://trilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0