Inga sensationer..

..men å andra sidan inga brutna ben, tårar eller stukade egon heller.

Ganska ofta ifrågasätter jag ju faktiskt om det är värt det här, frusna fingrar, vissa nätter knappt någon sömn, tom plånbok och diverse andra grejor men varje gång jag hoppar, och det går bra, så minns jag.

Det är så sjukt roligt.
Det behöver inte ens vara högt.
Men just då, mot och över ett hinder så finns inget annat.
Bara fart och kraft och flyga.
Ögonblick när man är just där man vill vara och har all fokus i sikte.

Det finns massor med andra saker som jag gillar kring hästarna också men just hoppningen är speciell.
Ni borde prova.

Kommentarer
Postat av: JJ

Har redan provat. Tänk dig mig 14 år yngre, tighta ridbrallor, pagefrisyr (Ville se ut som Liam Norberg i SÖKARNA) hängandes med ridflickorna på stallet. Det var jag, en kille som heter Robin Blom (jobbar just nu som prima ballerina - otroligt bög - bögigaste bög jag sett) och en kille som hette Staffan eller nåt annat skittöntigt.

Marcus som då gick på högstadiet och jag mellanstadiet berättade att jag skulle bli mobbad om jag red när jag gick på högstadiet, så jag slutade illa kvickt. Min korta sejour på hästryggen har dock format mig, alla vet ju att en kille aldrig blir man förrän han satt sig på en hästrygg.

Gjorde förresten comeback för några år sedan hos Marcus dåvarande flickvän. La upp ribban på 1,10 och krossade den. De du. :) Har du knåpat färdigt på blandskivan? Vad fjantigt det låter, vi säger "blandband" istället.


Såg förresten Tomas Andersson Wij igår, galet bra spelning. Kommer han upp till Svallet måste du boka in det i kalendern.

Ha det gött!

2008-03-27 @ 21:54:41
Postat av: Curly

Att försöka efterlikna Liam Norberg är helt ok när man är..(försöker räkna här)11? 12? Han var rätt het där ett tag. Alltså, du borde fortsatt, om jag någonsing får barn och det blir en pojke så kan det bli det bästa tips jag någonsin kan ge honom.

"Rid min son, det är där tjejerna är."

Måste ju säga att en comeback (speciellt från typ ingenting) på 1.10 är ganska modigt, eller korkat, skillnaden är ofta hårfin och en fråga om tur och timing och det kan man ju inte veta förrän man har testat.

Har knappt hör något av Andersson Wij, nån låt bara. Men det är ju trots allt mannen som fick Carolas "Evighet" att bli bra, i coverversion, han måste alltså vara bra.

Blandbandet ja...alltså, du inser att efter att du har hört den måste du dö? Alternativt aldrig mer titta mig i ögonen...haha, vet inte riktigt hur jag ska balansera oärlighet och ren pinsamhet här, temat visade sig vara upplagt för patetik. Men jo, en playlist är fixad, ska bara få lite tid över..

2008-03-28 @ 08:51:00
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0