Känner mig..

..lite som alla grejor jag någonsin har haft från IKEA. Prylen står uppenbarligen där men kvar i kartongen ligger det delar som man bara kan anta inte borde göra det.

Kvar i min kartong (mamma?) måste kopplingen mellan talcentrum och hjärna ligga kvar. Gång på gång hör jag med förvåning mig själv säga någonting långt innan jag ens tänkt tanken. Det kan självklart vara ett problem men på plussidan är att det kan vara den lilla komiska ådra jag besitter även om det är helt omedvetet.

Anyway, vaknade imorse och funderade på vad jag ska fylla en blandskiva med. Det hade jag inte behövt fundera på om jag hade fått alla delarna med mig ur livmodern. Fast jag har varit ganska bra på blandband. Länge sen nu men det kanske är som att cykla?

Hur som helst får det bli ett senare problem. Nu väntar middag med dom delar av familjen som inte flyttat runt halva landet och världen. Lustigt ändå, vi ses nästan aldrig men när det väl sker är timingen ofelbar. Jag kommer alltid, utan undantag, vara bakfull och/eller utmattad och somna på systern kökssoffa efter maten. Men det är mysigt att somna så med katten liggandes på min mage och deras prat i bakgrunden. Som när jag var liten och mam och pap hade någon middag eller fest och jag vägrade att gå och lägga mig så att jag till slut somnade i någons knä till ljudet av deras prat, svag musik och klirret av glas som ljudmatta till drömmarna. När man tappert svarade "Nej!" på frågan om man var trött fast ögonen föll ihop flera gånger i minuten. Och när man väl slocknat blev man inburen till sängen och nerbäddad. Det är nackdelen med att vara 26 istället för 6. Vuxna förväntas gå själva till sängen. Värdelöst om du frågar mig.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

min man bär aldrig in mig i sovrummet när jag somnat i soffan. Vilket i princip innebär att det är helt meningslöst att vara sambo.

Curly, det här var lite spooky. Jag satt precis och fnulade lite på ett blogginlägg som skulle avhandla att vissa människor lever "ikea-liv". Inte helt på din linje men i samma riktning. Mycket märkligt.

2008-03-24 @ 19:08:04
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Curly

Du borde prata med honom, sådär kan ni ju inte ha det.

Lustigt, skriv det nu då så jag får läsa!

2008-03-24 @ 20:12:19
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0