Same, same, fast yngre.

Igår satt vi i halvmörker när vi stängt restaurangen och betraktade student-diskot på andra sidan glasväggen. Det finns en hel del att säga om att vara 18-19 och börja gå på krogen men vi låter det vara osagt, vi har ju alla varit där.

Efter en stunds tystnad från min kollega får han en allvarlig min, tittar på en klunga, för snövädret väldigt tunt klädda flickor och säger med något som skulle kunna vara vemod i rösten.

Det är bra tjejer, ha så roligt ni kan, det är inte många av er som fortfarande kommer vara tighta om 10 år.

Det var någonting med tonfallet, timingen och hans min som gjorde det så roligt. Skrattade länge åt det där. Men jag tycker nog att han har fel, där han ser söta småtjejer ser jag tvåbenta komplex-härdar med för mycket smink. Eller så är det bara sånt man måste intala sig, vet inte, det var roligt hur som helst.

Samma ingredienser som vilken lördagskväll som helst, bara lite yngre, lite naknare och rörigare. Man behöver inte ens höra samtalen för att se intrigerna på kilometers avstånd.

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0