Die Baby, die.

Jag fick låna säsong ett och två av House på dvd för ett tag sen. I början när jag var sjukskriven hann jag se hela första säsongen på bara några dagar och nu är jag väl halvägs in i säsong två och samma fenomen har uppstått som när jag ser CSI.

Jag har börjat önska livet ur karaktärerna.

Eller, i CSI är dom oftast redan döda men jag sitter och håller tummarna för att deras mördare ska gå fria bara för att jag vill se den ack-så-duktige Grissom sluta vara så jävla duktig. Jag vill att han ska komma av sig mitt i ett utlägg om myrors dräktighetstid och hur det påminner om ett japanskt, tusenårigt ordspråk för att sedan aldrig återfå fattningen igen.

Det spelar ingen roll hur många tragiska/osympatiska drag manusförfattarna applicerar på den käre Dr House och Grissom, dom är ändå så jävla duktiga och jag vill bara se dom Äh, jag vet inte. Ingen aning faktiskt. Ska vi gå och äta glass? Alternativt gå i pension för att dom insåg hur kul det är med fåruppfödning och vips så slutade dom supa/knapra piller/vara dryga och blev lyckliga och välanpassade och fullkomligt tandlösa bland sina får. Jag vill se dom virka vantar av sin ull, bli lyckligt kära och skaffa barnbarn som passar i dom hemvirkade vantarna.
 
Visst inser skaparna av serierna detta och slänger då och då in en vändning som ska lätta upp deras missbrukande präktighet men det är för lite, för sent. Och visst borde jag bara sluta titta men med en dåres envishet fortsätter jag att reta upp mig tills jag blir tvungen att slå av och inse att jag har överdoserat Dr House för minst hela 2008.

image28

Kommentarer
Postat av: Lucy

Eller hur. Ungefär som Meredith Grey´s. Kan hon bara sluta älta sina issues och inse att hon har det helt okej? Alternativt bestäma sej för att livet inte är okej och göra något annat istället för att springa omkring med pannan i djupa veck och gnälla över...vad? Att hennes snygga kille vill bygga ett hus? Buhu tjejen, skitjobbigt, verkligen. Har du kollat in min nya favvoserie? Big love, den är fantastisk...änsålänge.

2008-05-08 @ 17:36:53
URL: http://lucy-thelucyshow.blogspot.com/
Postat av: Curly

Har inte sett Greys sen innan jul men jo, hon är skitjobbig :D Inte sett, mina tider nu på vår och sommar gör att teven typ aldrig är på..

2008-05-09 @ 10:25:51
URL: http://trilska.blogg.se
Postat av: Gremlan

Jag vill gänga med duktige halte Gregory House.

2008-05-09 @ 19:45:31
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Curly

Gremlan; Törs du? Tänk om han ställer diagnos?

2008-05-11 @ 19:07:46
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0