Förmyndare sökes.

Efter ett brutalt uppvaknande från hemtelefonen som på hög volym och med dåligt ljud skrålade "the båtten is nådd" högt och ljudligt 22 cm från mitt öra, efter att jag släpat mig till köket och kaffebryggaren, efter att jag bedrövat betraktat djävulshögen av räkningar, obegripliga försäkringspapper och bilägarbytespapper som bor i mitt kök så tog jag min kaffekopp och drack den framför datorn.

Läste det här

Amen.
Förutom att jag faktiskt vill ha mat också, inte bara godis.
Men man kan inte förvänta sig att en sexåring, om än boende i en vuxens kropp, ska ha tålamod med räkningar, försäkringar och bilägarbyten.

Sen kom jag på att det är lördag och att det faktiskt är poänglöst att börja rota i djävulshögen nu.
På måndag.
Vi säger så.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Det är skönt att du förstår det här. Vissa gör inte det. 6åringar ska hållas borta från bilar, räkningar och vassa föremål.

2008-05-17 @ 22:54:10
Postat av: Curly

Sant. Och försäkringsbolag, framförallt försäkringsbolag. Vi greppar inte riktigt varandra.

2008-05-19 @ 07:21:45
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0