Halleluja

Jag vet inte vad som knäckte nöten, ett och ett halvt dygns vakenhet (bortsett från en timmes slumrande på tåget, pre-Tilda), en halv flaska gott rödvin eller familjens trygga famn men fakta är att jag för första gången sen olyckan har sovit en hel natt i sträck.

Inte tre timmar i stöten, inte vaknat och blivit tvungen att vagga runt i små cirklar för att räta ut ryggen, inget sånt.
Bara tio ljuvliga timmars sömn i sträck, halvt liggandes med tre kuddar i knävecken i vardagsrummets tvåsitssoffa. Har ett svagt minne av att min mor försökte få mig att flytta till en säng men att jag skakade av mig henne och sen har sovit mig igenom en familjs morgonbestyr, solstrimmor från fönstret och fågelkvitter. Vaknade smått desillusionerad och hittade en för-preppad kaffebryggare som jag nu stadigt tömmer på solig balkong.

Det är ju nästan så man blir religiös.

Kommentarer
Postat av: Lucy

Åh, älskar att vara hemma...det är så...välorganiserat! Allt man behöver finns liksom där, utan att man behöver svära, dra på sej mjukisbyxor och traska till Ica. Glöm inte att tömma kylen innan du åker hem;)

2008-05-12 @ 12:02:35
URL: http://lucy-thelucyshow.blogspot.com/
Postat av: Curly

Ja det är fantastiskt. Kylskåpstömning är tyvärr oaktuell, 9 timmar i bil hem lär nog ta död, eller ge nytt liv till det mesta. Jag äter så mycket som möjligt nu istället :)

2008-05-12 @ 16:49:42
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0