Släpp fångarna loss..

Det händer varje år när dom första riktigt varma dagarna kommer, fenomenet är på precis samma vis som en kobetessläppning (har ni aldrig sett nån så gör det, ni kommer förstå) lika delar roande, förutsägbart och lite läskigt. Det ÄR ju verkligen trevligt med sol och möjligheten att sitta ute och äta sin middag och dricka sitt vin men finns det verkligen anledning att bli galen?

Människor blir fullkomligt sinnesjuka av kombinationen vårsol och uteserveringar. Koleriska, orationella och stirrögda. Tror att vi på något vis försöker lura dom på deras plats i solen. Det gör vi inte, vi försöker verkligen se till att alla i kön kan bränna nosen rosa över en lammfile snarast möjligt, det ligger även i vårt intresse. 

Att bli brutalt nersprungen av en hord i normala fall timida damer nära pensionsåldern utsläppta på afterwork är vardag och närmast obligatoriskt när solen börjar titta fram. Att ignorera skyltar, slå sig ner bland ovilliga främlingar (svenskt artiga, såklart) och trampa ner kvinnor, äldre och barn är inget som helst problem, i krig och majsol är allt tillåtet. Alla sociala, etiska och överhuvudtaget av människohand utformade regler är satta ur spel.

Det finns inget annat att göra än att le, parera eventuella kosparkar och passa tårna. Alla försök till styrning, kontroll och kösystem kommer slås ner och straffas.

Skoningslöst och omedelbart.

Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Vilken klockren beskrivning. Den ska in som förklaring i SAOL efter orden Solsuktande klimakteriekossa.

2008-05-30 @ 09:53:14
Postat av: B.

*skrattar*

Men inser sedan att jag skrattar åt mig själv. Jag kommer nämligen garanterat springa över allt som står i min väg när jag väl slutar jobbet idag för att så snabbt som möjligt få svepa en öl och välkomna ruset!

2008-05-30 @ 14:46:38
URL: http://svartblogg.blogg.se
Postat av: Curly

Tågis; Haha, riktigt så stora ord vågade jag inte använda, tur du är tuff :)

Bling; Glöm det, jag har sett dig på uteserveringar, du har inte skuggan av en chans mot ovannämnda typ, det krävs en helt annan nivå av bufflighet än vad du kan uppbringa. Och det ska du vara glad för.

2008-06-01 @ 13:31:29
URL: http://trilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0