Cats and dogs, Doll. Cats and dogs.

Jag ar otroligt fortjust i dialekten har. Uppstyltad drottning-brittiska uppblandad med den slapigaste av slang.

Stod under en takkant och betraktade monsunregnet i sallskap med en aldre, otroligt elegant dam igar. Drakt och pumps. Fiffat vitt har i en perfekt svinrygg, lappstift och minen hos nagon som hangt med i tva varldskrig och anda inte skulle visa sig dod ute utan sina pumps och lappstift. Efter en stund tittade hon pa mig i mina lortiga shorts, barfota och med haret i sin vanliga "det regnar ute, lets go nuts"-frisyr.

-Cats and dogs, Doll. Today its really raining cats and dogs.
Jag log mot henne och svarade nagot instammande.
-But where's your thongs, Love?

Jag hade bara sprungit runt hornet fran mitt rum och darfor inte brytt mig om att ta pa mig flip-flopsen, alla stenlagda trottoarer har ar designade for att bli livsfarligt hala nar det regnar.
 
Och hon fragade efter mina flip-flops.
Inte mina trosor.

Dessutom kan jag, pa riktigt, vanja mig vid att standigt bli tilltalad med Doll, Honey, Sweetie och Love. Det tilltalar prinsessdelen av mig. Den som har thongs pa fotterna och borstar haret aven nar det regnar.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

åh "raining cats and dogs" är den första engelskspråkiga finess jag minns att jag kunde. Jag kände mig så oerhört cool. Sen blev det "nursing a drink".

Allt hintar om ålder, misstänker jag.

2008-11-27 @ 16:15:32
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Mims

Haha, och jag trodde det var sant som folk bara sager pa film men icke, charmigt!

2008-11-28 @ 01:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0