Orattvisa

Efter lilla, mysiga och alldeles underbara Byron kom Brisbane som en ovalkommen kalldusch.

Det ar val egentligen inte Brisbanes fel att det sporegnar, att det askade igar, att delar av stan var oversvammad och stromlos. Att telefon och internet var for svajiga for att riktigt funka. Inte heller ar det Brisbanes fel att staden ar overfull och att jag fick dela sovrum med 11 personer och min forkylning inatt. En meter under ett gurglande vattenror, overst i en gnisslande vaningsang. Inte heller ar det Brisbanes fel att jag nog bor pa den fulaste gatan jag nagonsin sett pa ett arligt talat ganska fult hostel. Likval klandrar jag Brisbane for alltihopa.

Flyg bokat, 06.10 imorgon bitti, det ar vart att kliva upp mitt i natten for att ta sig harifran.



Kommentarer
Postat av: B.

Att anlända till miserabla Brisbane efter att ha varit i fantastiska Byron Bay är hemskt. HEMSKT! Jag och JJ gick runt och var tyst i 6 dagar när vi anlände till Brisbane första gången. Det tog över två månader innan jag började gilla staden på riktigt. Den har liksom ingen charm. Ingen själ. Endast massa stora byggnader och smuts. Men under smutsen. Bortanför horisonten finns det något fint. Det tar dock alldeles för lång tid att finna så fly medan du kan. Fly!

2008-11-17 @ 15:43:08
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hemskt ar knappt fornamnet...faktum ar att jag till och med ordnade wakeup-call fran sverige mittinatten for att jag var sa radd att missa flyget darifran..huga. Finns sakert nagon charm med stallet med i jamforelse med dom andra stader jag har varit i har sa stod sig Brisbane, valdigt, slatt..god sista plats tillsammans m Canberra, men dar hade jag ingen feber..

2008-11-19 @ 12:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0