Schlagertema

I fredags blaste det snudd pa storm, var mulet och, enbart, 36 grader varmt. Kanslan av att vandra omkring i en jattestor hartork var total. Valdigt Carola. En promenad over den langa bron som gar over Darling Harbour senare, utan harsnodd, tog dock bort alla carola-kanslor och en titt i ett skyltfonster avslojade vad jag misstankt over hela bron. Mitt har har gatt bananas och jag ser pa det stora hela ut som en valdigt oborstad storpudel. Lackert.

Kommer fram till festen som vardinnan pa sin usla engelska inte lyckats formedla ar en Halloweenfest. Blir presenterad for en engelsk tjej i fladdermusvingar och orovackande stora pupiller som blir sa till sig nar hon hor att jag ar svensk att hon drar igang en...intressant version av Lena PHs 'Det gor ont" och berattar att hon brukar aka till sverige bara for att se melodifestivalen varje ar men att det har blivit sa svart och dyrt nu nar det ar flera delfinaler. Kan jag, i egenskap av svensk, kanske gora nagot at det?

Nej, inte mycket.

Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Jag är fortfarande avundsjuk och skriver inlägget färgad grön.

2008-11-02 @ 06:51:39
Postat av: torgnysdotter

vilket underbar story! Henne skulle jag vilja intervjua!

2008-11-02 @ 09:58:28
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: mimmi

tagmamman: Det ar sol ute, runt 30 g skulle jag tro, jag tanke ga ner pa stranden, vill du folja? ;)



Torgnysdotter: mjo, hon var onekligen originell!

2008-11-04 @ 03:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0