Anar jag lite bitterhet?

Jag ar for narvarande inkvarterad hos min bror med tillhorande flickvan. Medans dom jobbar hart for brodfodan bedriver jag en slackertillvaro av stora matt. For att pa nagot vis ge mig sjalv existensberattigande kan jag till mitt forsvar i alla fall saga att jag brukar forsoka laga middag at dom, om jag ar hemma. Haromdagen fick jag aven det arofyllda uppdraget att returnera en film till butiken -sjalvklart glomde jag det.

"Vad har du gjort idag da?"-konversationerna har drivits till lojets grans for lange sen. I langden blir det trist att svara "solat", "shoppat" eller "druckit vin" varenda dag.

Min bror ringde nyss.

Bror; Vad gor du da?
Jag; Filar naglarna.
Bror; ...passa sa du inte far traningsvark...

(ah, jag har faktiskt last mig igenom storre delen av Kristofer Ahlstroms blogg ocksa, solen tog semester, det duggregnar och varken vaskan eller budgeten vill att jag ska shoppa mer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0