Åsisktsmaskiner.

Människor utan åsikter, fördomar och synpunkter är ju sjukt trista. Menlösa. Men sen har vi dom där som alltid måste ta saker ett steg längre, som måste ha synpunkter, oftast hånfulla, om precis allt och alla. Dom är väl på sitt sätt lite roliga. Mest omedvetet, men ändå.

Absolut roligast är deras ofelbara tvärvändningar.
När man önskar att man hade fått spela in tidigare verbala spyor om det som råkat vara aktuellt.
Det hade ju kunnat sätta lite guldkant på vändningen.

I övrigt så fick jag och den gravida vår långa fika, fast inomhus. Den gravida har även villigt släppt ifrån sig ett par shorts, ett linne och ett par jeans i utbyte mot min jättedunjacka som får värma minipyret i magen över vintern. Win win, mycket bra. Min sista kväll hemma i sverige på ett tag tänker jag spendera under en filt i soffan med mitt kommande favoritbarn i en mage nära mig framför en brasa och en film. Det känns konstigt att jag nog inte är hemma när Pyret tänker titta ut. Överhuvudtaget så känns tankarna på att komma hem mycket konstigare än tankarna på att åka. Men precis som vanligt så löser det sig nog. Som alltid.


Kommentarer
Postat av: Annika

Precis, ja...

Kul att kunna roa lite ; )

Ha en bra resa!

2008-10-05 @ 22:06:08
Postat av: mimmi

Haha :)

Tack, det ska jag!

2008-10-06 @ 00:13:27
Postat av: torgnysdotter

alltså jag har ju ingen erfarenhet, men:

"titta ut"!? Är inte det en väldigt förskönande beskrivning av processen?

2008-10-06 @ 21:30:16
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

ps! ha fina sista timmar i landet regn. Ser framemot sol, chill- och spritfyllda inlägg!

2008-10-06 @ 21:31:21
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Annika

Du torgnysdotter! Verkligen. Min bästa vän födde barn i februari- hon beskrev det närmast som att skita ut en brinnande ananas...

2008-10-07 @ 10:54:48
Postat av: jossan på annikas data

Det inlägget var alltså mitt- jossan alltså fast på annikas data...

2008-10-07 @ 10:56:15
Postat av: Mimmi

TD o J; Sluta nu, i vissa fall ar fornekelse av verkligheten det enda raka, 'titta ut' kanns langt bekvamare an sanningen och skulle det bli aktuellt sa ar det inget jag vill tanka pa i forvag ;)

2008-10-08 @ 04:10:34
Postat av: torgnysdotter

jossan: mimmi kan ha en poäng...

Fast jag ställer mig ändå tveksam.

2008-10-08 @ 07:38:09
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0