Foralskad

Jag ar nykar.
I Sydney.
Foralskad i gatorna, hamnarna, stranderna, manniskorna, restaurangerna/barerna/cafeerna och precis alltihopa.

Efter ett otal promenerade timmar, ol druckna och mat aten sa har jag konstaterat att hela stan ar fantastisk, och da har jag nog inte sett en fjardedel ens. Den enda egentliga nackdel jag kan komma pa ar att inte ni andra ar har.

Igar visade sig Sydney fran sin monsunregns-sida vilket inte gjorde ett dugg, det gav mig bara tillfalle att ge min inre nord sin dos av aktivitet. Gick pa museum och at lang lunch over en bok ute fast under tak.

I ovrigt sa har veckan bestatt av fler timmar pa Bondi, en utekvall till med nagra sanggrannar pa hostelet och sen flytt hem till bror med tillhorande flickvan. Och dar tog alla likheter med sunkigt backpacker-liv slut, jag sover i egen underbar sang i eget rum, ater min frukost pa balkongen mot innergarden, hejar pa nattvakten och begav mig mot alla odds ner i gymet imorse for en halvmil pa lopbandet, halvmilen gav mig gott om tid at att fundera pa vad rokning egentligen gor med konditionen occh att jag gor for fa halvmil pa det stora hela men nu kanner jag mig a andra sidan lojligt duktig och nyttig. En stund i alla fall.

Pa det stora ar ju inte traning min grej men efter helgen kan det nog handa att jag kommer ha lite traningsvark..ar helt hypnotiserad av surfarna och ar helt enkelt tvungen att prova, lat bli att fundera sa mycket pa mina ickebefintliga talanger inom omradet "bradsporter" och bokade en weeekendresa med tre lektioner. Det har kan bli roligt pa manga vis, mest for andra skulle jag tro. Jag kan inte sta upp utan risk for benbrott i mer an en halv minut pa varken skate/snow eller wakeboard..pa den positiva sidan sa ar det pa just wakeboard jag faktiskt har tagit mig upp nagon enstaka gang. (visserligen har tiden pa wakeboarden/guppandes och svarandes i vattnet varit kraftigt felproportinerlig men vafan..) Har a andra sidan inte spenderat speciellt mycket tid at att forsoka heller sa det ar val bara att testa och halla tummarna for att jag inte druknar eller bryter nagra stora ben i kroppen.

Om jag pa sondag kvall inte har brutit nagot och har spenderat ens en sekund OVANPA bradan istallet for under ytan sa kommer jag vara valdigt stolt.
Aterkommer i arendet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0