Men skjut mig da..

Det har ar val kanske ungefar lika valgrundat som att alla muslimska kvinnor far stryk och att alla flator vill ha en egen snopp men...ar inte kineser valdigt konstiga?

Det maste ju vara nagot fundamentalt fel (eller helt ratt? barnasinne ar ju..bra?) pa, visserligen unga men vuxna manniskor som ar valdsamt roade av att leka med tomtebloss och som vagrar ga en meter utan sina nallar.

Hur som helst sa sabbar det totalt min bild av Kina som ett mystiskt land dar alla glider omkring i kimono (eller var det japan? fuck..) och thai-chiar och malar vackra skrivtecken med tusch bland grona kullar. Alternativt en brutal militarstat. Bilden stammer hursomhelst inte. Sydney tycks ha ungefar en lika stor kinesisk befolkning som, ja, kina men markligt nog kanns livet i utkanten av chinatown valdigt..thai?

Mimmi/ nyss hemkommen fran vin i chinatown och mitt i nagot av en asiastisk kris..fast utanfor, typ.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

jag känner att jag spontant vill bekräfta. Jag har en kinesisk svägerska. Vi kan snacka om det i ett annat forum någon gång...

2008-10-15 @ 20:04:52
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Mimmi

haha, jag ser fram emot det!

2008-10-21 @ 23:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0