Omsorgsfullt vald vän.

Kommer till FinaMia som beklagar så himlans massa att hon omöjligt kan komma ifrån jobbet lite tidigare. Sen placerar hon mig vid ett bord och radar upp den ena goda smårätten efter den andra mellan rycken i köket. Löjrom, rökt hälleflundra, pilgrimsmusslor och massa annat gott. Med vin.

Stackars, stackars mig.

Hade det inte varit för att jag älskade henne långt innan hon blev duktig kock med egen Deli så hade jag kanske haft vett att skämmas lite. Nu ägnade jag mig istället åt att inte känna igen Bosse Ringholm som väldigt gentlemannamässigt höll upp dörren efter en av mina rökpauser.

Resten av lördagen tänker jag ägna åt att länsa hennes garderob. Hemma fanns ingen våg och jag tordes inte packa så mycket. Kombons son som vägde 23 kilo vid förra veckans fyrårskoll fick agera kontrollvikt "nä men Vincent stanna här, jag måste lyfta dig en gång till" men det systemet kändes inte riktigt tillförlitligt. Här fanns det dock en våg, jag har 7 kilo tillgodo och efterssom jag även älskade henne innan hon blev gravid så borde jag kunna roffa åt mig någon urväxt godbit -mycket bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0