Samtal man helst inte vaknar till.

Jag var ut igar med tva tyska tjejer. Dom ar daliga pa engelska. Min tyska vokabular bestar av exakt tre ord/fraser varav ingen var till nagon som helst nytta igar (med reservation for, eller snarast forsakran om, stavfel; scheisse, karftoffelknodel och ich liebe dich). Vi loste det hela galant genom att dricka alldeles for mycket slibbigt, vitt vin och dar nagonstans borjade vi forsta varandra alldeles utmarkt, det ar nagot med alkohol som ar valdigt internationellt.

Hursomhelst sa ringde telefonen pa tok for tidigt imorse.

Svagerska -Jag ar hemskt ledsen men bilverkstaden har kort hem bilen och star utanfor och vantar pa pengar, det finns pengar i vart sovrum, kan du springa ner?

Innan min dimmiga hjarna hade benat ut vad det var som lat (mobilen), svarat, tagit till mig informationen, fatt pa lite klader och sprungit ner (utan nycklar) sprungit upp igen, sprungit ner (utan pengar) sprungit upp OCH ner igen hade det ju gatt en stund och verkstadskillen kastade nastan bilnyckeln och kvitto pa mig. Jag i min tur kastade pengar pa honom, sag honom ge sig ivag och konstaterade sen att bilen stod at helvete, parkeringsforbud, nastan mitt i gatan. Fan.

Sa idag har jag bade debuterat med att kora i vanstertrafik (japp, jag oppnade passagerardorren forst och underade vart ratten var) och formodligen gjort min forsta och sista australienska rattfylla. Bilfarden varade bara runt kvarteret och ner i garaget men var nog for att ge mig hjartklappning i ett par timmar.

Sa istallet for att ga ut i det, efter sista veckans regn och blast, efterlangtade solskenet har jag vardat min bakfylla framfor datorn. Skrattat hogt at tva av mina favoritbloggar Kinky Afro och Prankmonkey och haft en lang chatsejour med hemma som gav mig lite saknad.

Nu packar jag snart lilla ryggsacken igen, i eftermiddag aker vi till Hunter Valley over helgen och gar pa jazzfestival och dricker vin. Gott, rott forhoppningsvis, jag overdoserade visst vitt, slibbigt igar.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

fast om man ska köra i vänstertrafik så går det förmodligen bättre om man är packad... Väl?



Jag tycker allt låter toppen-kul. Här hemma utgörs hela supandet av maken vilket är en mycket dålig ordning:-(

2008-10-24 @ 09:59:39
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: B.

Hunter Valley?!?!



Vilket oerhört orättvist liv.

Jag vill också.

Hela tiden!



Hunter Valley har en plats nära mitt hjärta. Jag skulle dit en weekend med vin och mys. Råkade bränna en förmögenhet på en av alla vinprovningsturer. Fick avsluta dagen med att, på mina bara knän, be om arbete som druvplockare. Fick jobbet och hade sedan 10 dagar av skräckblandat förtjustning ute på fälten!

2008-10-24 @ 11:20:43
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg och lägg gärna till den som en av dina favoriter på bloggkoll.se så lägger jag till dig :)

2008-10-24 @ 11:26:57
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Torgnysdotter: Mjo, kanske. Men bakfull och radd for i stort sett allt ar inte att rekommendera. Verkligen.



BBB: Det var verkligen fantastiskt och jag har inga som helst problem med att visualisera dig go nuts i dalen. Men jag minns att jag tittade pa falten och tankte "fy fan att sta dar och plocka i den har varmen". Men du ar ju tuff ;)



Xonx: Hej hej :)(jag ar for dalig pa sant dar men jag kollade i alla fall pa din blogg)

2008-10-27 @ 23:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0