Walk a mile in my flip-flops

Insag att jag inte ens gillar, eller smartfritt hittar, i stockholms tunnelbana och la ner 'projekt tunnelbana' till fordel for projekt 'ga till jag ledsnar och se ta taxi tillbaka'.

Skavsar mellan tarna, timslanga promenader kraver att man tanker till och inte gor det i flip-flops. Agnade gardagen till att ga, ga och ga och titta, titta och titta. Hundvalpar i skyltfonster, roliga apotek, mat overallt, lyxbutiker varvat med skyltfonster med torkade krabbor, parker, kyrkor, miljardes teknikbutiker och krimskrams. Bara riktigt vilse en gang efter att jag virrat runt nagra varv pa en stooor marknad och tappat kollen, strosade runt en stund bland kinesiska skolbarn, bostadsskrapor, smagrander med skolor, tvatterier osv en stund innan jag insag att det nog fick bli taxi tillbaka till det sista stora hotellet jag mindes namnet pa. Shoppade pa mig en kamera och gick lite till, ner till hamnen, lyx-lyxhotellen och utsikten over till Hong Kong Island med upplysta skyskrapor, maktigt! Ljus och lasershowen som flimrade igang vid atta kandes dock lite overflodig, var liksom matt pa storslagna ljus vid det laget..

Ett par timmar kvar i HK innan bussen gar till flyplatsen och flyget gar till Sydney, frukost och kanske liiite shopping star pa schemat innan dess. Har vantat pa att ensamhetskanslan ska sla till men det kanske ar nagot fel pa mig for den vill inte infinna sig, har inte hort ett ord svenska sen i mandags och overhuvudtaget inte sett sa mycket vasterlanningar forutom vid hamnen men det har inte gjort ett dugg, jag ar nojd med att lalla runt med mig sjalv och kika runt, massa att titta pa. Nar jag tanker efter har jag just knappt pratat med nagon forutom en kort stund med en kille fran amsterdam i hamnen och ett par engelska bordsgrannar nar jag at middag.

Men det kanns lagom att aka vidare idag, for mycket isolering ar nog inte nyttigt, flyger over natten och kommer till Sydney vid 7 pa morgonen lokal tid, ska leta upp hostelet som ingick i mitt visa/biljettpaket och se om jag kan fa igang mobilen och fa tag i brorsan.

Mobilen funkar ju inte har men den beter sig markligt aven nar jag bara anvander den som klocka. En incident med handvaskan i handfatet med kranen som gick pa sensor forra sondagen kan ha med det att gora...vi far val se om den tanker funka lange nog for att fa fram numret ur telefonminnet.

Kommentarer
Postat av: T

du...curly! en mile e inte så långt...typ 1609 meter. det kan även du gå,om såi flip-flops. :)

2008-10-11 @ 15:28:43
Postat av: M

Haha, bessewisser! jamen..eh, flera miles da ;)

2008-10-12 @ 11:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0