Bye bye Clio

Konstiga dagar nu. Idag sålde jag den guldfärgade till en formodligen ganska ont anande (den vilda prutningen antyder i alla fall onda aningar) människa. Alla aningar är dessutom på sin plats så istället för att sörja prisraset tänker jag fira alla verkstadsbesök som jag har besparat mig.

Jag kan även ha inlett inte mindre än två samboförhållanden med riktigt goda utsikter i förhållande till min egen, och världens i storts, statistik. Min post går via en c/o adress till någon jag visserligen tycker väldigt mycket om men inte lever med. Själv har jag flyttat in hos en vän och kollega, två stoooora hundar och två varannan-vecka-kids. Hallelulja-upplevelsen var total när jag öppnade kylskåpet. Det innehöll saker! Och dom var ätbara, goda och hotade inte med att självmant promenera ut ur kylskåpet. Det hela är fantastiskt.

Pengarna som jag fick för Clion ska imorgon dag göras av med på en tur och returbiljett till Sydney. Förhoppningsvis kommer min vinter spenderas längs med Australiens östkust. Jag fick helt sonika nog och bara tanken på en vinter i samma gamla hamsterhjul med snöslask upp till knäna och sönderfryst nästipp fyller mig inte så mycket med ovilja som ren och skär panik. Planen är inte att vara hemma förrän vårkanten igen. Men mina planer har ju en förmåga att gå..hm..överstyr så vem vet, jag kanske är hemma igen innan jul. Ormbiten och fattig. Förhoppningsvis inte. Förhoppningsvis så får jag dyka en del, sola lite, bada nån gång och kanske dricka någon öl. Helt säkert så har jag inte råd att lalla runt och enbart pimpla vin en hel vinter så med lite tur hittar jag någon fruktfarm eller bar som jag kan få jobba ihop lite dyk-pengar för. Man vet inte.

Men roligt borde det bli, tänkt avresedatum någon gång i början på oktober. Om jag fram tills dess kan låta bli bilkrockar, hästköp och andra oförutsedda komplikationer.

Vi säger så.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Hoppas bara inte bloggen försvinner...

2008-09-02 @ 22:23:08
Postat av: Fröken Richter

Sydney fram till vårkanten låter helt okej! Lyx!!

2008-09-03 @ 07:03:10
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Curlan

Oscar; Närå, tror jag väl inte..och mycket låmgsammare uppdaterat än nu lär det ju inte bli, händer inte mycket här just nu heller..



Frk Richter; Tänker inte stanna i just Sydney hela vintern. Men lyxigt känns det onekligen :)

2008-09-07 @ 17:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0