Finn fem fel.

Om jag tyckte saker var konstiga förra veckan så beror det bara på att jag inte visste bättre. Det blir bara värre för varje dag. Idag har jag burit ett akvarium och tränat på gym. Lika onormala aktiviteter båda två. Sen ringde mobilen med ett jobberbjudande, vilket dessutom råkade vara det tredje på bara några veckor. Alla utanför mitt normala arbetsområde och av dom mest skiftande slag. När jag ska åka härifrån, såklart. Fast det är ju kul att bli påtänkt.

Mellan akvariebärande och gymbesök har jag med ojämna mellanrum fryst fast i marken i små utbrott av panikångest. Den bristande impulskontrollen och den obefintliga förmågan till eftertanke är som vanligt boven i dramat. För några dagar sedan sprang jag på en bekant och gammal granne, redaktör på en citytidning som ligger och skräpar på butiker runt hela stan. Han frågade om jag hade bestämt mig för att åka och när i sådana fall. Småpratade lite och frågade mitt i allt om jag inte kunde skriva en krönika till honom. Visst sa jag och tänkte inte mer på det. Förran dagen innan han behövde den. Illamående skrev jag. Raderade. Skrev igen. Försökte avstyra. Lämnade in i sista sekund, sjukt trött på mig själv men ändå tröstad i förvissningen om att jag befinner mig på andra sidan klotet när tidningen kommer ut.

I helvete heller att jag är.
Jag hade visst verkligen väntat till sista sekunden.
Jag måste leva med det.
Fuck.
Jag hatar att leva med konsekvenserna av min egen oförmåga till konsekvenstänkande.


Kommentarer
Postat av: Benny

Skribent! Koolt som kola!

Det kanske förövrigt kan vara ett fint extraknäck down under.

"Curly, karlar och kängurus i en kappsäck!"





2008-09-17 @ 20:34:53
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: Våningen

Abalone Dots



Den 24/9 -08 kommer Abalone Dots till oss på Våningen. Abalone Dots har spelat väldigt mycket i USA och här i Sverige har man kunna se dem på Allsång på Skansen två år i rad.



www.abalonedots.se







Välkommen till Våningen!



Med Vänliga Hälsningar



Elin Nylund

Våningen AB

Ring 060-12 48 06 för bokning och mer information



www.vaningensundsvall.se

2008-09-19 @ 08:16:39
URL: http://vaningensundsvall.se
Postat av: Anonym

Jasså, det är dags nu för resa. Good for you mate! Jag höll förresten på att spy när jag gick in på curly.blogg.se och trodde mig läsa din blogg."vad fan skriver hon, helvete vilket tacky gränsnitt hon smidat ihop, oj oj" Sen förstod jag efter några rader att jag kanske hamnat fel, var inte riktigt din stil. Gå gärna in och smygkika på din curlysista!

2008-09-21 @ 04:23:54
Postat av: JJ

Förresten, det var me, Jimbo som skrev förra inlägget. Jag får tydligen inte heta JJ.

2008-09-21 @ 04:25:27
Postat av: Curlan

BBB; Mmm..eller hur? Kanske "Curly, konsekvenstänket och katastroferna." Möjligtvis.



JJ; Japp, nu drar jag :) Borde ju bli kul, eller hur? Själv då? Hörde något om en oerhört kort anställning? Kvar i uppsala?

2008-09-23 @ 17:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0