Kära...öh..födelsedagsfén?

Nästa vecka fyller jag år. Någonstans känner jag ålderdomen smyga sig på så när min mor frågar vad jag önskar mig så ljuger jag och säger "ingenting" istället för att skriva ner en milslång lista med diverse prioriteringsmarkeringar. Pappa hade länge en julklappsönskelista från julen -89 med sinnrika prioriteringsmarkeringar på sitt arbetsbord. Ett helt system av röda och blåa ringar, dom röda ringarna ifyllda med blått var dom absolut viktigaste. Det fanns bara tre sådana markeringar på den 19 punkter långa listan. Blygsam unge.

Anyway. Jag vet vad jag önskar mig. En personlig assistent vore på sin plats. Jag tycks vara fullkomligt oförmögen att hantera kontakter med diverse myndigheter och annat viktigt. I synnerhet försäkringsbolag. Vi förstår inte varandra trots otaliga telefonsamtal. På två dagar har jag fått fyra brev från folksam med motsägesfullt innehåll i vardera. Trots upprepade telefonkontakter så envisas dom med att via mig, försäkra huset dit min post går istället för min lägenhet. Vilket gör huset förbannat välförsäkrat och min lägenhet till en potentiell katastrof.

Så i födelsedagspresent önskar jag mig att min lägenhet är/blir/håller sig försäkrad och att min hyresgäst inte har några som helst likheter med mig och mitt sinne för dramatik runt ugnar/levande ljus/vattenskador. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0