Oroväckande utveckling.

Dåligt med bloggande nu. Taskig tillgång till datorer och ännu taskigare med saker att säga. Insåg faktiskt precis att hela grejen är rätt trist, jag har inte ro i kroppen att sitta still på en stol nog länge för att skriva något och kan ändå inte hålla en tanke i mer än en minut. Dessutom börjar jag få resfeber. 7 månader är en ganska lång tid. Slog det mig. Det fina i kråksången är dock att biljetten låter mig åka hem när jag vill inom ett år så inget är skrivet i sten. Fast om jag får hemlängtan så vore det ju första gången, inser nu att jag aldrig har längtat hem på en resa, möjligtvis har jag längtat någon annanstans men aldrig hem. Vi får se. Det finns en första gång på allt.

I övrigt har jag;
Spenderat en hel kväll ute -i högklackat (nåja, allt är relativt. men det var inte sneakers) utan att gå (åka taxi) barfota hem. Oroväckande vuxet.

Sett en, flera, hela filmer utan att behöva pausa, spola tillbaka och ha "såg du det där? nä? lite längre då"-prat med någon. Det har aldrig heller hänt. Filmtittande blev plötsligt just filmtittande. Oroväckande det med.

Minimerat antalet ångestattacker över idiot-krönika med förnekelsemetoden. Dock är dom avgrundsdjupa när jag glömmer bort att förneka. Oroväckande alltihop.

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

då kan det vara så att "hem" är fel plats för dig...



När åker du?

2008-09-23 @ 18:02:21
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: B.

Känner igen känslan att aldrig längta hem.

Och då menar jag aldrig.



Torgnysdotter kan vara något på spåren, kanske skulle man sadla om, satsa på något som passar en, typ att bli ziegnare.

2008-09-24 @ 08:13:18
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: C

Torgnysdotter; Ja kanske..eller så är det bara roligt att se nytt.. 6/10 åker jag till hong kong, vidare till sydney den 9:e..



BBB; Haha, vet inte om vi passar i väst och megakjol?! ;)

2008-09-24 @ 12:40:41
Postat av: torgnysdotter

curly och b: problemet är att med åren (jag har några fler än ni) blir man tragiskt varse att det mesta inte är nytt. Allt blir mer och mer likt och hjulet är svårt att återuppfinna...

Fan va dyster jag låter, men jag är det inte. Hjärnan blir mer kreativ när man slutar tro att resandet hänger samman med geografi. Allt blir bättre. Jag lovar.

2008-09-24 @ 21:58:38
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

förresten, m, du fortsätter väl blogga i görlig mån??

2008-09-24 @ 22:00:00
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Torgnysdotter; mmm, du har väl rätt. Men samma saker är roligare med ny utsikt då. I alla fall.



Jodå, jag kommer nog skriva då och då. Eller hela tiden. Det är ytterligqare en sak jag inte har en aning om ;)

2008-09-25 @ 15:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0