Äntligen

I ett utslag av våriver planterade jag massvis med frön i lika många krukor. Tomater, örter och paprikor. Och sen har jag väntat. Och väntat. Duschat med lilla blomsprutan och otåligt flyttat runt på dom små krukorna för gynnsammast möjliga läge. Idag fick mina plantor liv och vad som igår såg ut som mögel är idag minibasilikaplantor. Mini. Knappt synbara men likväl knoppar. Körsbärstomaterna har fått små taniga stammar och fick med det flytta ifrån mörkret i källaren. Skönt, kändes lite Fritzl att ha tomatbäbisarna inspärrade i bastun.

Planteringen skedde för 5 dagar sen. Tålamod må vara en dygd men det är inte ett begrepp jag någonsin riktigt har...fått grepp på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0