Att tillfredsställa en missbrukare

Efter att ha missbrukat nässpray i åratal, knaprat receptfria piller mot en diffus pollenöverkänslighet och skyllt snarkande (eller skyllt och skyllt, faktum är att jag inte tror på några snarkningar, jag är ju tjej?!) på dammiga sängkläder masade jag mig iväg till vårdcentralen. Men inte utan att ha övertygat en misstroende telefonsvararsköterska att slemhinnorna i min näsa är att jämställa med en svårartad kokainist och att jag kommer lida kvävningsdöden snarast om jag inte får tid. Det krävs tålamod som ingen riktigt sjuk rimligtvis kan ha för att få tid -inget nytt under solen.

Så nu ska jag, på doktors inrådan, använda..trumvirvel...nässpray!  Varje dag, i tre månader. Fast med kortison i.
Tillfredsställande.

Att doktorn även misstänkte pälsdjursallergi och tog prover för detta har jag valt att för tillfället ignorera. Jag kan leva med pollenallergi, jag har inga som helst planer på att leva utan pälsdjur. Icke. Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0