Provocerande aptråkigt

Alltså...att döma ut miljoner (miljarder?) människor är ju väl magstarkt, till och med korkat, men hur, hur, blev fotboll en av världens, om inte världens, största sport?

Jag fattar uppriktigt ingenting.
För stor plan och för lång tid.
För hårgeléade aktörer och konstanta avblåsningar för ditten och datten.
Svintrist.

Jag kan köpa hockey, ibland till och med tycka att det är lite roligt. Jag kan fatta basket. Det händer saker, det blir mål, kanske till och med ett slagsmål, det händer någonting alls överhuvudtaget.
Allt medans en fotbollsmatch mycket väl kan resultera i 90 minuter ingenting.
Alls.
Provocerande.

Aptrist.

On the bright side of life är en dopinbjudan till lilla Smillas dop. Helt ärligt tycker jag dop är nästan lika tråkiga som fotboll (sorry) men när man ska bli gudmor till finaste lilla tjejen med bästaste mamman är det helt värt det. Får man ge bort ponnys i doppresent?

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

När min guddotter döptes vankades det en hel del vin. Det kändes rätt ok faktiskt.



Klart man får ge bort en ponny!

2009-04-16 @ 07:37:15
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Mims

Det kommer det säkert göra här med men efterssom gudmor måste jobba ihop ponny-pengar efter dopet får hon nog avstå. Attans.

2009-04-16 @ 14:31:55
Postat av: torgnysdotter

Jag vet. Det är alltid hakar. Rött ljus hela ti´n. Skit också.

Min guddotter ska få en lägenhet på Strandvägen. Sen.

Sen är det ju faktiskt lite avhängigt på huruvida det serveras mycket sprit på dop och födelsedagar också. Hör ni det, alla föräldrar där ute!?

2009-04-16 @ 16:53:35
URL: http://torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0