Fick plötsligt lust till..

..att skriva något på min ack så bortglömda blogg. Sen visade det sig att jag hade glömt bort den så mycket att jag inte kom ihåg lösenordet och där någonstans försvann skrivlusten.

Det spöregnar ute och känns i stort sett som första dagen efter ett långt sommarlov -vad har ni gjort på sommarlovet barn, skriv en a4 och berätta för fröken. 

Så nu pendlar jag med blicken mellan spöregnet till vänster, diskberget till höger och skärmen framför mig och känner likvärdiga delar icke-lust till alltihop. För min ryggs skull borde jag ge mig ut i spöregnet på en promenad, eller allra helst jogg. För att kunna passera köket utan rynkade ögonbryn borde jag självklart diska upp och av någon anledning känner jag att jag måste redovisa mitt bristande bloggande innan jag kan återgå till att bara skriva meningslösheter när jag känner för det. Vojne.

Men pja..vad har jag gjort? Samma som alla andra, jobbat-varit ledig-grillat-druckit vin-jobbat-fikat-läst böcker-jobbat-åkt lite båt-gått på konsert-ätit ute-spelat spel-jobbat-hängt hos veterinären med katten-åkt tåg-kramats-plockat svamp-planterat hallonbuskar-jobbat-bakat paj-misslyckats med att odla tomater-gjort ingenting alls-druckit vin-umgåtts-sett på film-jobbat-...ja ni vet. Sånt man gör. 

Så, nu kan jag återgå till meningslösheter när jag känner för det. Förhoppningsvis tidigare än om någon månad så vi slipper upprepa det här.






Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Ja, kom igen nu! Det är dags att börja leverera med jämnare mellanrum. Mitt enda nöje numera är bloggar och tv. För min skull...?

2009-08-22 @ 09:23:31
URL: http://retronyttgods.blogspot.com
Postat av: M

Will do. Kanske.

2009-08-24 @ 12:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0